استعلام قیمت

کاربرد ورق استیل در کابین آسانسور

ورق استیل به‌عنوان یک فولاد آلیاژی شناخته می‌شود که در زمینه ساخت کابین آسانسور کاربرد دارد. ویژگی‌هایی همچون مقاومت در برابر خوردگی، طول عمر و دوام بالا، قابلیت پاکسازی، امکان استفاده از آن در مناطق ساحلی و مرطوب، زیبایی ظاهری و… موجب شده تا ورق استیل در ساخت کابین آسانسور کاربرد زیادی داشته باشد. در زمینه ساخت آسانسور، گریدهای استیل 304 و  استیل 430 دارای کاربرد بیشتری هستند. با استفاده از ورق استیل در ساخت آسانسور، دیگر نگران ایجاد سایش یا خراشیدگی نخواهید بود.

ورق استیل در کابین آسانسور

آشنایی با ورق استیل آسانسور

ورق استیل از ورق‌های پرکاربرد محسوب می‌شود. در آسانسورها به‌عنوان وسیله‌ای که می‌تواند افراد، وسایل و… را جابه‌جا کند، معمولاً یک موتور الکتریکی، گیربکس، قرقره، سازه فلزی و کابل‌هایی ویژه جابه‌جایی در نظر گرفته شده‌اند. همچنین یک‌سری اجزا وجود دارند که کمک می‌کنند تا تعادل و ایمنی در این تجهیز، حفظ و برقرار شوند. آسانسورها براساس کاربرد، تکنولوژی و میزان تحمل بار در مدل‌های متنوعی در بازار موجود هستند.

طراحی بعضی از آن‌ها به‌گونه‌ای بوده که برای حمل‌ونقل بار و کالاهایی با وزن بالا قابل استفاده هستند. در این شرایط، استفاده از موتورهایی با توانمندی بالا و متریال مقاوم ضرورت دارد. بعضی دیگر از آسانسورها نیز به‌منظور جابه‌جایی انسان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. در این مدل آسانسورها، ایمنی، راحتی و زیبایی ظاهری در اولویت اول قرار داشته و تنها قطعات استیل می‌توانند این انتظارات را به‌خوبی پاسخگو باشند.

دلایل وجود ورق استیل در ساختار کابین آسانسور

آسانسورها در مدل‌های متنوعی به بازار عرضه می‌شوند که هر یک به‌منظور حمل‌ونقل وسایلی خاص کاربرد دارند. از انواع آسانسورها برحسب نوع کارکرد می‌توان به آسانسورهای باربری، حمل خودرو، حمل بیمار، آسانسورهای منازل مسکونی و… اشاره کرد.

آسانسورهای ویژه حمل بار ممکن است دچار سایش یا خراشیدگی شوند؛ بنابراین، استفاده از ورق استیل در ساخت آن‌ها برای داشتن مقاومت بالا، یک ضرورت است. در آسانسورهای منازل مسکونی نیز زیبایی ظاهری به‌همراه طول عمر بالا، از اهمیت بسیاری برخوردار هستند. زمانی که از ورق استیل در طراحی کابین آسانسور استفاده می‌شود، سبب می‌گردد تا شاهد دوچندان شدن جذابیت و زیبایی آن باشیم.

ولایل وجود ورق استیل در کابین آسانسور

کاربرد مدل های مختلف ورق استیل در آسانسور

در ساخت کابین آسانسور، از مدل‌های متنوع استیل استفاده می‌شود. میزان تنوع موارد استفاده از ورق استیل در کنار کیفیت ظاهری، به نوع آلیاژ آن وابسته است. این‌که کدام آلیاژ مورد استفاده قرار گیرد، درواقع به ویژگی‌های فنی آلیاژهای مختلف و قیمت آن‌ها بستگی دارد. گریدهای استیل 304 و 430 در حیطه تولید کابین آسانسور مورد استفاده قرار می‌گیرند. فولاد 304 در برابر خوردگی داشته مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد.

همچنین امکان پرداخت سطح آن با درجات متنوع نیز وجود دارد که این مسئله می‌تواند در زیبایی کابین آسانسور را تاثیرگذار باشد. ورق استیل 430 یا استیل بگیر که از لحاظ طول عمر و استحکام در مواجهه با خوردگی ضعیف‌تر عمل می‌کند، در مقایسه با استیل 304 گزینه اقتصادی‌تری محسوب می‌شود؛ از این رو، به‌کارگیری این مدل از ورق استیل در آسانسور نیز صرفه اقتصادی دارد. در مناطق ساحلی و پروژه‌های دریایی، بهتر است که از ورق استیل 316 استفاده شود که در مقایسه با دو گرید پیشین نیز گران‌تر به ‌نظر می‌رسد؛ اما در برابر با خوردگی کلریدی، از دوام بالاتری برخوردار است.

کاربرد ورق استیل بگیر در آسانسور

ورق استیل بگیر در مقایسه با گریدهای آستنیتی نگیر از قیمت مناسب‌تری برخوردار است و برای بعضی از بخش‌های آسانسور، استفاده از آن از نظر اقتصادی ‌به‌صرفه خواهد بود. گرید استیل 430 دارای خاصیت مغناطیسی بوده و در زمینه‌هایی که به استحکام در برابر خوردگی یا فرم‌پذیری نیازی نیست، کاربرد دارد. این گرید بهتر است که در زمینه تولید کابین آسانسور باری در مناطق با رطوبت پایین مورد استفاده قرار گیرد.

کاربرد ورق استیل نگیر در آسانسور

این مدل از ورق استیل معمولاً در زمینه تولید کابین آسانسور کاربرد دارد. استیل نگیر درواقع به خاصیت غیرمغناطیسی بودن آن اشاره داشته که شامل گریدهای متنوعی می‌شود؛ در حالی که استیل ۳۰۴ در بازار به استیل نگیر شهرت دارد. این گرید در تولید کابین آسانسور، درها و سایر قطعات مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

موارد استفاده استیل در اجزای آسانسور

استفاده از استیل تنها به کابین و درها محدود نبوده و از آن در پنل‌های صفحه کلید، نمایشگر و دیگر بخش‌های مرتبط نیز استفاده می‌شود. در تولید دستگیره درون کابین آسانسورها از پروفیل استیل و یراق آن استفاده می‌کنند. در بعضی از موارد نیز ریل‌های آسانسور را با استفاده از این آلیاژ می‌سازند. یکی از مزایای برجسته استیل را تحمل بار زیاد می‌دانند.

مزیت های به کارگیری استیل در ساخت آسانسور

آسانسورهای تولیدی با ورق استیل در لیست محبوب‌ترین و پرطرفدارترین آسانسورها جای دارند؛ چراکه ورق استیل موجب جذابیت ظاهری این تجهیز شده و محیط زیبایی را به نمایش می‌گذارد. استیل همچنین از طول عمر بالا، مقاومت زیاد در مقابل فشار، ضربه و مقاومت در برابر تغییر رنگ و زنگ‌زدگی برخوردار است. این مدل فلز نقش موثری در بالا بردن طول عمر آسانسور داشته و ساخت ورق‌های استیل در طرح‌ها، رنگ‌ها و ابعاد متنوعی انجام می‌گیرد. لازم به ذکر است که استفاده از این فلز برای قسمت‌های مختلف آسانسور با ضخامت متفاوتی انجام می‌گیرد.

از جمله دلایل به‌کارگیری استیل در ساخت کابین آسانسور می‌‌توان به زیبایی، استحکام در برابر ضربه و مقاومت زیاد آن در برابر بار و فشار اشاره کرد. امکان تولید کابین آسانسور در سایزها و فرم‌های متفاوتی همچون ام دی اف، تمام استیل و… وجود دارد. ورق استیل از جمله مدل‌ها و طرح‌های نوین در کابین محسوب می‌شود و که در سقف، کف و دیوارهای درونی آسانسور نیز قابل مشاهده است. ورق‌های استیل در زمینه پوشش‌دهی درب آسانسور نیز کاربرد دارند.

این ورق علاوه‌بر زیبایی و طول عمر بالا، در مواجهه با ضربه و فشار نیز مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد. در صورت استفاده از استیل در ساخت درب آسانسور، شاهد جذابیت منحصربه‌فرد آن خواهید بود. البته ورق‌های استیل اغلب براساس نوع سطح تولیدی در ضخامت‌های متفاوتی وجود دارند. ورق استیل نیازمند زیرسازی چندانی نبوده؛ اما لازم است تا به فرم دقیق و درست آن در انجام مراحل خمش و برش توجه داشته باشید. اصلی‌ترین خصوصیات و مزیت‌های ورق استیل به‌صورت کلی شامل موارد زیر می‌شوند.

  • برش آسان
  • سرد شدن سریع
  • مقاومت در برابر تنش‌های محیطی و خوردگی
  • فرم‌دهی مناسب
  • قابلیت جوش‌پذیری آسان
  • رسانه حرارتی بالا (نزدیک به پنج برابر فولاد آستنیتی)
  • داشتن ضریب انبساطی خطی پایین
  • امکان استفاده در فضاهای نیتریدی و اکسیدکننده
  • انبساط حرارتی پایین
  • هدایت حرارتی بالا
  • مقاوم در برابر اکسیداسیون و دما

کارگیری استیل در ساخت آسانسور

فرم های متفاوت ورق استیل آسانسوری

کابین آسانسور به‌عنوان نخستین مکانی است که اشخاص با آن روبه‌رو می‌شوند؛ بنابراین، زیبایی آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و کیفیت متریال به‌کار رفته در آن به نوعی می‌تواند نشان‌دهنده وضعیت کلی سازه باشد. این موضوع حتی در افزایش قیمت ملک نیز نقش موثری دارد. انواع ورق استیل آسانسوری شامل موارد زیر هستند.

ورق استیل طرح‌دار

استیل طرح‌دار از جمله زیباترین مدل‌های ورق استیل به‌کار رفته در آسانسور بوده که ساخت آن در فرم‌های متفاوت به‌شکل برجسته‌کاری یا طرح‌های سه‌بعدی انجام می‌گیرد. برای این‌که ورق استیل طرح‌دار تولید شود، طراح می‌بایست از ورق گرم و ورق سرد کمک بگیرد. این مدل ورق دارای ضخامت کم و سطحی صاف و براق است. درخشندگی این ورق درواقع از صیقلی بودن سطح آن نشات می‌گیرد.

از جمله خصوصیات این استیل می‌‌توان به ضدخش بودن، ضدفرسایش بودن، خاصیت ارتجاعی بالا و قابلیت جوش‌پذیری بالای آن اشاره کرد. تولید استیل طرح‌دار با استفاده از گریدهای متفاوت و طراحی‌های متنوعی همچون مات، ساده، براق و رنگی (طلایی، مسی، آبی و مشکی) انجام می‌گیرد. استفاده از بعضی از مدل‌های ورق استیل طرح‌دار همچون ورق استیل طلایی، در آسانسورسازی بسیار رایج است.

ورق استیل براق

ساخت این ورق در ضخامت ۷ دهم میلی‌متر انجام می‌گیرد؛ چراکه این مدل ورق دارای ضخامت کمتری بوده و در درب موج ایجاد خواهد کرد. از آنجایی که این ورق به‌شکل آینه‌ای است، انعکاس موج به‌وضوح در آن انجام می‌گیرد. ورق استیل براق از زیبایی و جذابیت منحصربه‌فردی برخوردار است و در مقایسه با دیگر ورق‌ها در برابر خش حساسیت بالاتری از خود نشان می‌دهد. در بیشتر موارد شاهد به‌کارگیری این مدل ورق استیل در ساختمان‌های لوکس هستیم. ورق استیل براق و مات درواقع از لحاظ پرداخت سطحی با یکدیگر تفاوت دارند.

ورق استیل خش دار

این مدل ورق استیل دارای ضخامت ۶ دهم میلی‌متری بوده و ورق استیل خش‌دار در مقایسه با دیگر ورق‌ها، دارای خش‌های متوسطی است که موجب جذابیت و زیبایی آسانسور می‌شود.

ورق استیل گندمی

این مدل ورق دارای ضخامت ۵ دهم میلی‌متری بوده و از جمله اصلی‌ترین تفاوت این ورق در مقایسه با سایرین می‌‌توان به مقاومت پایین آن در برابر خش اشاره کرد. ورق استیل گندمی معمولاً در مکان‌های اداری، تجاری و مکان‌های پرتردد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

ورق استیل مات

ورق استیل مات قادر به بازتاب نور چندانی نیست و اگرچه نور آن لایت است؛ اما فضای حاکم در آسانسور تاریک خواهد بود. اگر نگاهی به ساختمان‌های مدرن و نمای تیره آن‌ها بیندازید، متوجه خواهید شد که آسانسورهایی با این سبک بسیار جذاب هستند و در زمان انتخاب آن‌ها، به هارمونی فضا نیز توجه ویژه‌ای می‌شود.

ورق استیل میرور

ورق استیل میرور تا حدودی به ورق استیل براق شباهت دارد؛ اما ورق میرور قادر به انعکاس نور بیشتری بوده و عملکردی مشابه آینه دارد. از لحاظ شرایط و چگونگی نگهداری از ورق استیل، تفاوت چندانی میان ورق استیل میرور و براق دیده نمی‌شود.

نکات مهم در زمان نصب ورق استیل آسانسور

ورق استیل آسانسور دارای حساسیت خاصی است؛ از این‌رو نصب آن می‌بایست توسط یک شخص مجرب و متخصص و به‌صورت حرفه‌ای انجام گیرد. این قسمت درواقع شامل اصول فنی و نکات حائز اهمیتی است که برای داشتن یک پروژه موفق، لازم است تا به یک‌سری نکات توجه داشته باشید. یکی از موارد مهم در زمان نصب، عدم وارد شدن ضربه و درپی آن خط‌وخش روی ورق است؛ در غیر این صورت شاهد ساییده شدن آن خواهید بود. از جمله نکات مهم در زمان نصب ورق استیل آسانسور می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • ورق استیل مورد نیاز باید جنس باکیفیتی داشته باشد.
  • اندازه‌گیری سطح در نظر گرفته شده ضرورت دارد.
  • خم و برش ورق برحسب ابعاد دقیق صورت گیرد.
  • زیرسازی ورق برحسب نوع و کیفیت ورق انجام گیرد.
  • حفظ فاصله میان درب‌ها رعایت شود.

قیمت ورق استیل آسانسور

قیمت ورق استیل آسانسور براساس یک‌سری فاکتورها همچون ابعاد کابین، نوع آسانسور و مقدار ورق‌های مصرفی تعیین می‌شود. شما می‌توانید با مراجعه به فروشگاه‌های آنلاین ورق استیل را با کیفیتی عالی در مدل‌های متنوع و قیمت‌های متفاوت خریداری نمایید. در این صورت امکان مقایسه قیمت‌ها وجود داشته و همچنین می‌توانید از کارشناسان این وب سایت‌ّا نیز مشاوره‌های لازم را در زمینه خرید آلیاژ مورد نیاز خود دریافت نمایید.

ورق استیل آسانسور

سخن پایانی

ورق استیل در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها را می‌توان کابین آسانسور دانست. این آلیاژ در مدل‌های متنوعی به بازار وجود داشته که شامل ورق استیل طرح‌دار، ورق استیل براق، خش‌دار، گندمی، مات و میرور می‌شود. برای ساخت کابین آسانسور می‌‌توان از هر دو نوع ورق استیل بگیر و ورق استیل نگیر استفاده کرد. مزیت‌های استفاده از این مدل آلیاژ به‌شکل کلی شامل برش آسان، سرد شدن سریع، مقاومت در مقابل تنش‌های محیطی و خوردگی، فرم‌دهی مناسب، قابلیت جوش‌پذیری آسان، رسانه حرارتی بالا و… هستند. تمامی این موارد سبب شده تا این ورق انتخاب ایده‌آل و مقرون‌به‌صرفه‌ای برای استفاده در کابین آسانسور باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *