استعلام قیمت

قیمت نبشی استیل

قیمت نبشی استیل (Stainless steel corner) را در سایز ها و ضخامت های مختلف می‌توانید در جدول های این صفحه مشاهده کنید. لیست قیمت نبشی استیل در آلیاژ 304 برای مشاهده و استعلام قیمت روز قبل از خرید در این صفجه موجود است.

قیمت نبشی استیل

درخواست پیش فاکتور

برای استعلام قیمت و دریافت پیش فاکتور ، لیست و یا صورت کالا خود را ارسال کنین تا در اولین فرصت با شما تماس بگیریم

جدول قیمت نبشی استیل 304L تاریخ : 1403/05/03

سایزضخامتحالتقیمت (ریال)
20*2036 متری2,480,000
30*3036 متری2,480,000
40*4046 متری2,480,000
50*5056 متری2,480,000
80*8086 متری2,480,000

نبشی استیل

نبشی استیل (Angle bar) یک نوع پروفیل ساختمانی پرکاربرد بوده که برای پرکردن زاویه‌های 90 درجه (مثل چارچوب درب، پنجره، زهوار و قفسه‌بندی) ساخته می‌شود و از دو بال تشکیل شده است. این بال‌ها شبیه حرف لاتین L هستند و در دو نوع بال مساوی و ناهمسان تولید و عرضه می‌شوند. نبشی استیل مانند ورق استیل از آلیاژ استیل ضدزنگ تولید می‌شود و در مصارف ساختمانی به علت مقاومت بالا، کاربردهای بسیاری دارد.

نبشی استیل چیست؟

کاربردهای نبشی استیل

نبشی استیل معمولا در مکان‌هایی که امکان خوردگی در آن‌ها زیاد باشد، استفاده می‌شود؛ البته باید اشاره کرد که خاصیت ضدخوردگی آن‌ها بیشتر در فضاهای مرطوب است و در برخورد با آلاینده‌ها، آب سنگین و.. امکان آسیب به آن‌ها وجود خواهد داشت. کاربردهای نبشی استیل بدین شرح است:

  • ساخت خرپا
  • ساخت دکل‌های مخابراتی
  • استفاده در فونداسیون ساختمان
  • ساخت آسانسور
  • ایجاد اتصلات میان تیرآهن، پروفیل و ستون‌های سازه
  • اتصال پل به ستون
  • ساخت ماشین‌آلات و تجهیزات صنعتی
  • ساخت دکل‌های انتقال نیرو

ویژگی های نبشی استیل

نبشی‌های استیل ویژگی‌های مثبت زیادی دارند که آن‌ها را بسیار محبوب کرده ‌است. در ادامه ویژگی‌های متمایزکننده این نوع نبشی را نام می‌بریم:

  • قدرت تحمل و مقاومت زیاد در برابر وزن‌های سنگین
  • مقاومت و پایداری مطلوب در برابر عوامل محیطی همچون حرارت، تغییرات شرایط آب و هوایی و…
  • خاصیت ضد زنگ و مقاومت در برابر آب و رطوبت
  • مقاومت خوب در برابر ضربه
  • ظاهر زیبا و براق و مناسب برای استفاده در فضاهای داخلی
  • مقاومت بالا در برابر خوردگی
  • قابلیت تنظیم و شکل‌دهی آسان
  • آسان بودن نظافت و بهداشت آن در مکان‌هایی مانند بیمارستان، آزمایشگاه و…
  • نگه‌داری آسان آن
  • استفاده در انواع مختلف قاب‌های فلزی مخصوص ماشین‌آلات و وسایل صنعتی
  • بازیافت پذیری 100 درصدی این محصول
  • عدم وجود جریان‌ها و میدان‌های مغناطیسی در این نوع نبشی
  • انعطاف‌پذیری بسیار زیاد و آسان بودن نصب آن

آلیاژهای نبشی استیل

گریدهای آلیاژی بیانگر این مسئله هستند که هر آلیاژ فلزی دارای زیرمجموعه‌های گوناگونی است که شباهت‌های زیادی با یکدیگر دارند؛ اما وجود بعضی از عناصر شیمیایی، یک تفاوت متمایزکننده در ویژگی‌های مکانیکی و فنی آن‌ها ایجاد خواهد کرد.

 

قیمت نبشی استیل

 

گرید 304

این گرید از 17.5 تا 19.5 درصد کروم و 8 تا 10.5 درصد نیکل تشکیل شده است؛ بنابراین گرید 304 یک نوع استیل غیرمغناطیسی به‌حساب می‌آید که در برابر عوامل خورنده محیطی بسیار مقاوم است و انعطاف مطلوبی نیز دارد. نبشی‌های تولیدشده با این گرید، دارای درصد کربن کمتری در مقایسه با گرید 302 استیل هستند. این امر بدین معنی است که خواصی مانند شکنندگی در این آلیاژها به ‌مراتب کمتر شده و قیمت گرید 304 را نیز افزایش داده است. خواص مکانیکی آلیاژ گرید 304 شامل موارد زیر می‌شوند:

  • حداقل تنش کششی برابر با 485 مگاپاسکال
  • حداقل نقطه تسلیم برابر با 170 مگاپاسکال
  • حداقل ازدیاد طول 40 درصد

گرید 316

گرید آلیاژی 316 از 16.5 تا 18.5 درصد کروم و 10 تا 13 درصد نیکل تولید می‌شود. همچنین حدود 2 تا 3 درصد مولیبدن نیز در این گرید استفاده شده که باعث تمایز آن از 304 است. مولیبدن نقش تثبیت‌کننده خواص کروم را دارد و آلیاژ نهایی را از آسیب‌هایی مانند خوردگی کلر حفظ کرده و قابلیت‌های ضد حرارت آن را نیز ارتقا می‌دهد. درصد کربن موجود در این گرید بسیار دقیق و حساب شده است، چراکه برخی از خواص آن مانند انعطاف را به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد.

 

کاربرد نبشی استیل صدرا

تفاوت بین نبشی استیل دکوراتیو با نبشی استیل صنعتی

در حالی که نبشی‌ های استیل دکوراتیو (تزئینی) و صنعتی، ویژگی‌های مشابهی دارند، اما در کاربردها و ویژگی‌های طراحی متفاوت هستند. نبشی‌های استیل دکوراتیو به طور خاص برای افزودن ارزش زیبایی به پروژه‌های معماری طراحی شده‌اند. آن‌ها اغلب دارای طرح‌ها، الگوها یا پرداخت‌های پیچیده هستند که آن‌ها را از نظر بصری جذاب می‌کند. از این نبشی‌ها در مصارف داخلی و خارجی مانند نرده‌های تزئینی، تزئینات و مبلمان استفاده می‌شود.

باید اشاره کرد که از سوی دیگر، نبشی‌ های استیل صنعتی، استحکام و دوام را بر جذابیت بصری ترجیح می‌دهند. آن‌ها عمدتا در کاربردهای سنگین استفاده می‌شوند، جایی که یکپارچگی سازه و ظرفیت تحمل بار بسیار مهم است. نبشی‌ های استیل صنعتی به طور معمول در پروژه‌های ساخت‌وساز، تولید و مهندسی معماری مورد استفاده قرار می‌گیرند.

آلیاژ های نبشی استیل صدرا

آیا نبشی استیل زنگ می زند؟

فولادهای ضد زنگ به دلیل مقاومت در برابر خوردگی مشهور هستند و نام آن‌ها نیز از این ویژگی گرفته شده است؛ اما این بدین معنا نیست که نبشی در همه شرایط در برابر زنگ‌زدگی یا خوردگی کاملاً غیر قابل نفوذ است. انواع مختلف فولاد ضد زنگ سطوح مختلفی از مقاومت را در برابر عناصر خورنده نشان می‌دهند. اگر فولادهای ضد زنگ در معرض عناصر خورنده مانند نمک، گریس، رطوبت و… قرار گیرند، به مرور زمان دچار زنگ‌زدگی می‌شوند؛ بنابراین نگهداری درست از آن‌ها حائز اهمیت است.

نحوه تولید نبشی استیل

بستگی به تکنولوژی در دسترس، روش‌های مختلفی برای ساخت نبشی استیل وجود دارد که هر کدام مزیت‌ها و معایب مخصوص به خود را دارند و در کیفیت، بهره‌وری، محدودیت ابعادی و… با هم متفاوت‌اند.

  • نورد گرم: متداول‌ترین و ارزان‌ترین روش تولید نبشی استیل، نورد گرم (Hot Rolling) است. این روش پیچیده و پرهزینه نیست؛ اما از نظر برخی ویژگی‌ها مانند تلرانس و شعاع داخلی محدودیت‌هایی دارد.
  • نورد سرد: نبشی‌های استیل که به روش نورد سرد (Cold Rolling) تولید می‌شوند دارای سطح صاف و براق هستند. عیب این نبشی‌ها تلرانس و شعاع داخلی کم آن‌هاست؛ در واقع ابعاد نبشی‌های استیل نورد سرد محدود است و تنها تا سایز 60x60x6 میلی‌متر را می‌توان یافت. از نبشی‌های استیل نورد سرد عموما برای مواردی که زیبایی ظاهری اهمیت دارد (مانند ساخت مبلمان) استفاده می‌شود. پولیش این نوع نبشی‌ها معمولا به صورت آینه‌ای است.
  • کشش سرد: یکی ‌دیگر از روش‌های تولید نبشی‌های استیل، کشش سرد (Cold Drawing) است. مزیت این روش امکان تولید نبشی با مقطع دقیق است. تمام گوشه‌ها در این نبشی‌ها تیز هستند و شعاع داخلی وجود ندارد. محدوده ابعادی نبشی‌های استیل که به روش کشش سرد تولید شده‌اند مانند نبشی‌های نورد سرد بوده و طول نبشی بین 3 تا 4 متر است. کاربرد این نبشی‌ها در مواردی است که جنبه زیبایی دارد. هر چند می‌توان از نبشی‌های با ابعاد بزرگ‌تر برای ساخت ماشین آلات و مکان‌هایی که نیاز به ابعاد دقیق دارند، استفاده کرد.
  • جوش لیزر: از آنجا که نبشی‌های استیل بزرگ‌تر از 150 میلی‌متر، مصرف سالانه زیادی ندارند؛ استفاده از روش نورد گرم مقرون به صرفه نیست. بنابراین استفاده از جوش لیزر (Laser Welding) برای تولید این نوع نبشی یک گزینه مناسب محسوب می‌شود. در این روش ورق‌های استیل به صورت L در کنار هم قرار گرفته و به یکدیگر جوش داده می‌شوند. این کار لبه‌های تیزی ایجاد می‌کند که خط جوشی حداکثر 2 میلی‌متری و تلرانس محدود دارد.
  • شکل دهی سرد یا پرس دستی: شکل دهی سرد و پرسکاری (Press Braking) دو روش شبیه به هم برای تولید نبشی هستند. هر دو این روش‌ها مرسوم‌ هستند و یک شعاع خمش در داخل و خارج نبشی ایجاد می‌کنند. در زمان شکل‌دهی سرد (Cold Forming) میله‌های صاف به سمت قفسه‌های نورد در دمای اتاق هدایت می‌شوند و تا زمانی که شکل مورد نظر را به خود بگیرند، تحت عملیات نورد قرار دارند. این روش مناسب برای نبشی‌هایی با ضخامت و ابعاد کم است. در پرس دستی نبشی‌های استیل، بسته به ظرفیت پرس می‌توان نبشی‌هایی با ضخامت تا 20 میلی‌متر را نیز تولید کرد. معمولا از پرس برای تولید نبشی‌های استیل بزرگ استفاده می‌شود که پای نبشی می‌تواند تا 1 متر نیز برسد.

محاسبه وزن نبشی استیل

محاسبه وزن یک نبشی استیل برای اهداف طراحی و مهندسی ضروری است. با استفاده از فرمول محاسبه وزن، مهندسان و طراحان می‌توانند وزن نبشی‌های استیل را برای نیازهای مختلف سازه و برنامه‌ریزی مواد به طور دقیق تخمین بزنند.

وزن یک نبشی فولادی را می‌توان با استفاده از فرمول زیر تعیین کرد:

۰٫۷۸۴ x ضخامت x  (بال A + بال B – ضخامت) = وزن

عوامل تاثیرگذار بر قیمت نبشی استیل

شایان ذکر است که قیمت نبشی‌ های استیل بر اساس عوامل مختلف، می‌تواند متفاوت باشد. درک این عوامل هنگام تصمیم‌گیری برای خرید انواع مختلف این محصولات فولادی بسیار مهم است. برخی از عوامل کلیدی موثر بر قیمت این تجهیزات عبارت‌اند از:

  • درجه فولاد ضد زنگ: گریدهای مختلف فولاد ضد زنگ به دلیل تفاوت در ترکیب و عملکرد، هزینه‌های متفاوتی دارند
  • تقاضای بازار: نوسانات تقاضای بازار می‌تواند بر قیمت نبشی‌های استیل تاثیر بگذارد. تقاضای بالا می‌تواند منجر به افزایش قیمت‌ها شود، در حالی که تقاضای پایین ممکن است منجر به قیمت‌گذاری رقابتی‌تر شود
  • اندازه و ابعاد: اندازه و ابعاد نبشی‌ها بر قیمت تمام شده آن تاثیر می‌گذارد، به این دلیل که نبشی‌های بزرگ‌تر به مواد اولیه و زمان تولید بیشتری نیاز دارند
  • نوع پرداخت و عملیات سطحی: برخی از پرداخت‌ها یا عملیات سطحی خاص می‌توانند به هزینه نبشی‌های استیل اضافه کنند
  • مقدار خریداری شده: خرید عمده اغلب منجر به تخفیف بر روی قیمت‌های محصولات فولادی می‌شود. همین موضوع خرید مقادیر بیشتر را مقرون‌به‌صرفه‌تر می‌کند

قیمت خرید نبشی استیل صنعتی و دکوراتیو

خرید نبشی استیل صنعتی و دکوراتیو از استیل صدرا

نبشی‌ های استیل ضد زنگ اجزای ساختاری چندمنظوره‌ای هستند که در صنایع مختلف کاربرد دارند. دوام، مقاومت در برابر خوردگی و جذابیت بصری، آن‌ها را به انتخابی مناسب برای بسیاری از معماران، مهندسان و طراحان تبدیل کرده است. چه برای مقاصد صنعتی و چه برای اهداف دکوراتیو، نبشی‌ های استیل  استحکام، پایداری و زیبایی را برای طیف گسترده‌ای از پروژه‌ها ارائه می‌دهند. درک انواع مختلف، ویژگی‌ها و عوامل موثر بر قیمت آن‌ها برای تصمیم‌گیری آگاهانه قبل از خرید ضروری است.

استیل صدرا معتبرترین تامین‌کننده محصولات فولادی برتر است. ما طیف گسترده‌ای از نبشی‌های استنلس استیل با کیفیت بالا را ارائه می‌دهیم که نیازهای مختلف در صنایع را برطرف می‌کنند. مجموعه استیل صدرا با ارائه خدمات عالی به مشتریان، محصولاتی با بالاترین استانداردهای کیفی و قابلیت اطمینان، خیال شما را از خرید راحت می‌کند. پس برای جست‌وجوی محصول مورد نظر و پیدا کردن نبشی‌ های استیل مناسب برای نیازهای خود، از قسمت‌های مختلف وب‌سایت ما بازدید کنید.

آخرین بروزرسانی : 1403/02/16

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *