استعلام قیمت

قیمت ورق استیل 321

ورق استیل 321 (steelsheet 321) که با نام AISI 321 معروف است حدود 17 تا 19 درصد کروم ، 9 تا 12 درصد نیکل دارد.
در جدول زیر قیمت ورق استیل 321 با ضخامت های مختلف قابل مشاهده است. 

درخواست پیش فاکتور

برای استعلام قیمت و دریافت پیش فاکتور ، لیست و یا صورت کالا خود را ارسال کنین تا در اولین فرصت با شما تماس بگیریم

جدول قیمت ورق استیل 321 تاریخ : 1403/05/03

ضخامتابعادحالتقیمت (ریال)
31000*2000شیت2,680,000
51000*2000شیت2,640,000
1.51250*2500شیت2,690,000
1.51500*3000شیت2,710,000
51500*6000شیت2,610,000
61500*6000شیت2,600,000
81500*6000شیت2,600,000
101500*6000شیت2,660,000
121500*6000شیت2,670,000
141500*6000شیت2,680,000
201500*6000شیت2,750,000

ورق استیل ۳۲۱ یک مدل آلیاژ گرید ۳۰۴ به‌شمار می‌رود که مشخصات فنی آن شامل AMS 5510 و ASTM A240 می‌شود‌. ترکیبات بسیاری همچون کربن، منگنز، سیلیسیم، فسفر، گوگرد و… با درصد مختلف در ساخت ورق استیل ۳۲۱ به‌کار رفته‌اند.

ورق استیل ۳۲۱ گزینه مناسبی برای محیط‌های دریایی محسوب نمی‌شود و تحت بعضی از شرایط محیطی، امکان جایگزین کردن آن با دیگر فلزات وجود دارد. این ورق استیل در مقایسه با گرید ۳۰۴ کمتر احتمال دارد که دچار خوردگی در مناطق متأثر از حرارت شود.

خواص، کاربردها و اجزای سازنده ورق استیل 321

کاربرد ورق استیل ۳۲۱

استیل ۳۲۱ تحت عنوان استیل نسوز کاربرد داشته و در فضاهایی مورد استفاده قرار می‌گیرد که دمای بسیار بالایی دارند. از جمله این فضاها می‌‌توان به موراد زیر اشاره کرد:

  • هوافضا
  • پیستون موتور
  • فرآیندهای شیمیایی
  • اتصالات، فرآیندهای صنایع غذایی
  • تجهیزات و انبارها
  • پالایش نفت
  • خدمات اسید پلی آمونیک
  • ضایعات
  • اکسید کننده‌های حرارتی
  • و تولید دارو

اشاره کرد.

شش رول ورق فولاد ضد زنگ 321 استیل صدرا

ترکیبات و‌‌‌ر‌‌‌ق ضد سایش استیل ۳۲۱

ورق ضد سایش استیل ۳۲۱ یک متریال با کارایی بالا است که برای مقاومت در برابر سایش و پارگی شدید طراحی شده است. ترکیب این نوع فولاد از ۱۷ تا ۱۹ درصد کروم، ۹ تا ۱۲ درصد نیکل و ۰٫۰۸ درصد کربن به همراه مقادیری از تیتانیوم، منگنز، فسفر، گوگرد، سیلیسیوم و نیتروژن تشکیل می‌شود.

افزودن کروم و نیکل خواص مقاومت در برابر خوردگی این فولاد را افزایش می‌دهد و آن را برای استفاده در محیط‌های خشن و خورنده ایده‌آل می‌کند. درصد کربن آن در سطح پایین نگه داشته می‌شود تا از تشکیل کاربیدها جلوگیری شود که می‌تواند استحکام و شکل‌پذیری فولاد را کاهش دهد.

خواص ضد سایش فولاد با افزودن مولیبدن بیشتر می‌شود که مقاومت آن را در برابر سایش و فرسایش بهبود می‌بخشد. این فولاد همچنین قابلیت عملیات حرارتی دارد که امکان دستیابی به طیف وسیعی از خواص مکانیکی را بسته به نیازهای کاربردی فراهم می‌کند. این ترکیبات به کار رفته در ورق ضد سایش فولاد ۳۲۱، آن را به گزینه‌ای محبوب برای استفاده در صنایعی مانند معدن، ساخت‌وساز و حمل‌ونقل که شرایط ساییدگی و پوسیدگی بالا در آن بیشتر محتمل است تبدیل می‌کند.

رول های بزرگ ورق استیل 321

استانداردهای معادل ورق 321

در ساخت ورق استیل از یک‌سری استانداردها پیروی شده است و زمانی که این آلیاژها با غبار نمکی از اقیانوس مواجه می‌شوند، شاهد ایجاد خوردگی حفره‌ای و شکاف در آن‌ها هستیم. از طرفی دیگر، رنگ این ورق‌ها به شدت تغییر خواهد یافت. به همین منظور نمی‌توان ورق استیل ۳۲۱ را گزینه مناسبی جهت استفاده در محیط‌های دریایی دانست. مشخصات فنی استاندارد ورق استیل ۳۲۱ شامل AMS 5510 و ASTM A240 می‌شود.

ترکیب شیمیایی ورق استیل ۳۲۱

ورق استیل ۳۲۱ به‌عنوان یک آلیاژ شناخته می‌شود و موارد زیر در ترکیبات آن به‌کار رفته است. از جمله موارد موجود در ترکیبات ورق استیل ۳۲۱ می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • کربن با ۰.۰۸
  • منگنز با ۲ درصد
  • سیلیسیم با ۰.۷۵
  • فسفر با ۰.۰۴۵
  • گوگرد با ۰.۰۳
  • کروم با ۱۷
  • نیکل با ۹
  • نیتروژن و دیگر عناصر

مزیت های ورق استیل 321 نسبت به استیل 304

برای اینکه آلیاژ گرید ۳۲۱ به‌صورت کامل پایدار گردد، میزان تیتانیوم آن حداقل پنج برابر مقدار کربن در نظر گرفته می‌شود. مزیت ورق استیل 321 ‌نسبت‌به گرید 304 را می‌توان در پایین آمدن احتمال خوردگی در مناطق متأثر از حرارت (HAZ) دانست.

تفاوت خواص ورق استنلس استیل ۳۲۱ با ۳۰۴ و 304L

اگر نگاهی به دو نوع ورق استنلس استیل ۳۲۱ با ۳۰۴ و ۳۰۴L بیندازید، متوجه شباهت‌های بسیاری خواهید شد؛ اما در عین حال، تفاوت‌هایی میان آن‌ها وجود دارد؛ برای نمونه، گرید ۳۲۱ حاوی تیتانیوم بوده و ورق ۳۲۱ نسبت‌به ۳۰۴ استحکام بالاتری دارد. علاوه‌بر این مورد، زمانی که این دو ورق استیل در شرایط بالای دمایی قرار می‌گیرند، ورق ۳۰۴L  نسبت‌به ۳۲۱ از خود عملکرد بهتری نشان می‌دهد.

جایگزین های ورق استیل 321

در شرایط کاری مختلف، عوامل محیطی نیز تغییر می‌کند و همین مسئله سبب می‌شود که گزینه‌های بهتری جهت استفاده پیش‌روی افراد قرار گیرد. از جمله گزینه‌های مناسب جایگزینی می‌‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • 304L زمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد که به مقاومت بالا در برابر خردگی نیاز داشته باشیم و لزومی به مقاومت در دمای بالا دیده نشود.
  • 3cr12 برای محیطی با درجه حرارت بالا کاربرد داشته که این درجه، ۶۰۰ درجه سانتیگراد به بالا محاسبه می‌شود.
  • 304H در فضایی با حرارت ۸۰۰ درجه به بالا کاربرد دارد.
  • 310 گزینه مناسبی برای دمای عملیاتی نزدیک به ۱۱۰۰ درجه سانتی‌گراد محسوب می‌گردد.
  • S30815 (253MA) جهت دمای عملیاتی نزدیک به ۱۱۵۰ درجه سانتی‌گراد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اسیل ضد زنگ 321 در دو قالب رول و ورق استیل

خواص شیمیایی استیل 321

ورق استیل از ویژگی غیرمغناطیسی برخوردار بوده و میدان‌های مغناطیسی قادر به تحت تاثیر قرار دادن آن نیستند. همچنین هنگامی که عنصر تیتانیوم به ترکیبات شیمیایی این فلز اضافه گردیده، سبب شده که این فولاد در مواجهه با بارش کاربید در دماهای بالا، مقاومت بالایی داشته باشد. همچنین در مقابل اکسیداسیون نیز از خود مقاومت نشان می‌دهد.

خواص فیزیکی ورق 321

شما با مشاهده جدول زیر می‌توانید با خواص فیزیکی ورق ۳۲۱ آشنا شوید.

گرید فولاد

چگالی

دمای ذوب

مدول الاستیک

مقاومت الکتریکی

ضریب انبساط حرارتی

گرمای ویژه

۳۲۱

۸۰۲۷

۱۴۰۰

۱۴۲۵

۱۹۳

۷۲۰

۱۶.۶، ۱۸.۶

۵۰۰

خواص مکانیکی ورق استیل 321

آلیاژ ۳۲۱ در مقایسه با دیگر گریدهای موجود در بازار از نظر مکانیکی خواص ویژه‌ای دارد. در جدول زیر می‌توانید خواص مکانیکی ورق استیل ۳۲۱ را مشاهده نمایید.

گرید فولاد

استحکام کششی

حداقل استحکام تسلیم

حداقل درصد ازدیاد طول

سختی راکول B برینل

۳۲۱

۵۱۵

۲۰۵

۴۰

۹۵ تا ۲۱۷

ابعاد ورق استیل 321 موجود در بازار

وقتی صحبت از ابعاد موجود ورق استیل 321 در بازار می‌شود، این ورق دارای ابعاد استاندارد شامل ۲x۱ با ضخامت 35/0 الی ۲۰۰ میلی‌متر , 25/1 x 25/2 با ضخامت 35/0 الی ۲۰۰ میلی‌متر, ابعاد 5/1 x ۳ با ضخامت 35/0 الی ۲۰۰ میلی‌متر و ورق استیل با ابعاد 5/1 x ۶ با ضخامت 5/0 الی ۲۰۰ میلی‌متر است.

ابعاد ورق استیل 321

مقاومت به خوردگی ورق استیل ۳۲۱

گرید ۳۲۱ از نظر مقاومت در مواجهه با خوردگی عملکردی مشابه گرید ۳۰۴ از خود نشان می‌دهد. البته گرید ۳۲۱ در مواجهه با خوردگی بین دانه‌ای نیز از خود مقاومت نشان می‌دهد و این مسئله از تیتانیوم موجود در این ورق نشأت می‌گیرد. زمانی که گرید ۳۲۱ با یون کلرید مواجه می‌شود، به علت برخورداری از کروم، در مقابل خوردگی حفره‌ای و شیاری عملکردی همچون ورق استیل ۳۰۴ یا ۳۰۴L دارد. این گرید در مقابل اسیدهای عالی و بعضی از اسیدهای معدنی میزان مقاومت بالایی داشته؛ اما با این حال، زمانی که در دمای بین ۹۰۰ تا ۱۵۰۰ درجه فارنهایت به مدت طولانی قرار می‌گیرد، شاهد کاهش مقاومت در مقابل خوردگی هستیم.

عملیات حرارتی استیل ۳۲۱

در ساخت استیل ضد زنگ نوع ۳۲۱، عملیات حرارتی سخت کاری صورت نمی‌گیرد و تنها عملیات انجام گرفته را می‌توان آنیل‌سازی در دمای ۱۹۵۰ درجه سانتیگراد (۱۰۶۵ درجه سانتیگراد) و بعد از آن، کوئنچ (آبدهی) دانست‌. در طول این پروسه شاهد ایجاد بالاترین مقاومت در مواجهه با خوردگی برای فورجینگ گرید ۳۲۱ هستیم.

جوشکاری ورق استیل ۳۲۱

در زمینه جوشکاری استیل‌های گرید ۳۲۱ با محدودیت مواجه بوده و تیتانیوم آن در زمان به‌کارگیری قادر به انتقال جوش قوس در دمای بالا نیست؛ از این رو، ورق استیل ۳۲۱ نمی‌تواند گرید مناسبی جهت جوشکاری در دماهای بالا باشد. در این شرایط، بهتر است از استیل ۳۴۷ استفاده شود و استیل ۳۴۷ را جایگزین استیل ۳۲۱ جهت جوشکاری کرد. همچون دیگر گریدهای آستنیتی، گریدهای ۳۲۱ و ۳۴۷ نیز خصوصیت شکل‌پذیری و جوشکاری را دارند.

عوامل موثر بر قیمت ورق استیل 321

قیمت ورق استیل 321 تحت تاثیر عوامل مختلفی است. هزینه مواد اولیه مانند سنگ‌آهن و زغال‌سنگ که در تولید فولاد مورد استفاده قرار می‌گیرند، می‌تواند تاثیر بسزایی در قیمت نهایی آن داشته باشد. تقاضا برای ورق فولادی ۳۲۱ در بازار نیز بر قیمت آن تاثیرگذار است.

یکی دیگر از عواملی که می‌تواند بر قیمت این ورق استیل تاثیر بگذارد، هزینه حمل‌ونقل و تدارکات است. علاوه بر این، هزینه نیروی کار و تولید نیز در تعیین قیمت ورق فولاد ۳۲۱ نقش دارد. در نهایت شرایط اقتصادی مانند تورم و نوسانات نرخ ارز نیز می‌تواند بر قیمت محصول موثر باشد.

تولیدکنندگان معتبر ورق استیل 321

وقتی نوبت به خرید ورق استیل 321 می‌رسد، اعتبار تولیدکننده این متریال نکته بسیار مهمی است که باید در نظر داشته باشید. تولیدکنندگان معتبر این ورق استیل از بهترین متریال استفاده و استانداردهای سخت‌گیرانه تولید را رعایت می‌کنند تا اطمینان حاصل شود که محصولاتشان از بالاترین کیفیت را دارد.

ازجمله معتبرترین تولیدکنندگان ورق فولادی ۳۲۱ در دنیا عبارت‌اند از:

  • ویراج هند 
  • کنیه ایتالیا
  • پوسکو کره
  • وای سی ایناکس تایوان
  • آرسلور میتال
  • شرکت آسرینکوس
  • شرکت جهانی AK Steel
  • بائواستیل شانگهای
  • تسکو استیل

خرید ورق استیل 321 از استیل صدرا با بالاترین کیفیت

اگر به ورق فولادی باکیفیت نیاز دارید، شرکت استیل صدرا بهترین گزینه برای شما است. هلدینگ معتبر و بین‌المللی صدرا با برترین کیفیت در ارائه محصولات حوزه استیل با ارائه فاکتور رسمی و قیمت روز بازار استیل با امکان تسویه پس از رویت و تایید مشتریان عزیز و پشتیبانی 24 ساعته در تمامی مراحل خرید و سفارش تا رسیدن محصول به دست مشتریان، آمادگی خدمات‌رسانی کامل به تمامی مشتریان است.

قیمت ورق استیل 321

شرکت ما طیف گسترده‌ای از محصولات فولادی از جمله ورق استیل 321 را ارائه می‌دهد. این ورق‌ها به دلیل مقاومت عالی در برابر حرارت شناخته شده‌اند و برای استفاده در کاربردهای مختلف مانند ساخت تجهیزات پردازش شیمیایی، قطعات هوافضا و موارد دیگر ایده‌آل هستند. تنها یک تماس تا شروع تجربه‌ای بی‌نظیر از همکاری با شما فاصله داریم. پس همین حالا با ما در ارتباط باشید.

 

برای اطلاعات بیشتر در مورد سایر انواع ورق استیل بر روی گزینه های زیر کلیک کنید

آخرین بروز رسانی : 1403/02/16

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *