استعلام قیمت

مزایا و معایب بدلیجات استیل

با توجه به گران شدن طلا و نقره، امروزه بدلیجات استیل طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند. میان این مدل از بدلیجات تنوع بسیاری دیده می‌شود و شما می‌توانید محصولات آن را با قیمتی مناسب تهیه کنید. مزیت‌های خرید بدلیجات استیل شامل داشتن مقاومت بالا، شباهت زیاد به طلا، عدم ایجاد حساسیت، قیمت پایین نسبت به سایر بدلیجات، نگهداری آسان، ثابت بودن رنگ و براقیت و درخشش ماندگار می‌شود. این آلیاژ محبوب علاوه‌بر صنعت بدلیجات و زیورآلات، در صنایع و مشاغل متفاوت دیگر نیز کاربرد دارد.

جواهرات استیل

خصوصیات و مزایای بدلیجات استیل

بدلیجات استیل از خصوصیات و مزیت‌های بسیاری برخوردار بوده و در لیست محبوب‌ترین زیورآلات جای می‌گیرد. این فلز از میزان مقاومت بالایی در مواجهه با زنگ‌زدگی و خوردگی برخوردار بوده؛ از این رو، طول عمر بالایی دارد و کمتر نیازمند نگهداری است. استیل از ویژگی ضدحساسیت بودن برخوردار بوده و گزینه مناسبی برای اشخاصی محسوب می‌شود که پوست آن‌ها نسبت‌به سایر فلزات حساسیت نشان می‌دهد.

داشتن صرفه اقتصادی یکی دیگر از مزیت‌های بدلیجات استیل بوده و این فرصت را در اختیار افراد قرار می‌دهد تا اشخاص با هر میزان بودجه‌ای بتوانند به درخشندگی و زیبایی منحصربه‌فردی دست یابند. شما می‌توانید این مدل زیورآلات را جایگزین طلا کنید؛ به‌ویژه زمانی که مایل هستید زیورآلات زمخت و سنگین داشته باشید. از دیگر مزیت‌های بدلیجات استیل می‌‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

شباهت زیاد آن به طلا

از جمله جذاب‌ترین خصوصیات بدلیجات استیل می‌‌توان به قابلیت‌ آن‌ها در تقلید از ظاهر و جلوه طلا اشاره کرد. از آنجایی که استیل یک فلز براق و درخشنده محسوب می‌شود، شما به‌هنگام استفاده از آن متوجه وجود طلا می‌شوید که به استیل شباهت دارد. استیل در واقع انتخاب مهم و اصلی اشخاصی بوده که ‌مایل‌اند زیبایی طلا را داشته باشند؛ اما میران بودجه آن‌ها پایین‌تر است. بدلیجات استیل امکان دارد در پوشش‌های متنوعی همچون طلا، نقره و سایر رنگ‌ها تحت‌آبکاری قرار گیرد. پروسه آبکاری این فرصت را در اختیار بدلیجات استیل قرار می‌دهد تا به سایر رنگ‌ها و فرم‌های متفاوت بیرون آیند.

در طول پروسه آبکاری علاوه‌بر اینکه مزیت‌هایی همچون ماندگاری و مقاومت در مواجهه با زنگ‌زدگی حفظ می‌شود، شاهد ایجاد ظاهر لوکس و گران‌قیمت این فلز نیز هستیم. جدای از این مورد، بدلیجات استیل با آب‌کاری طلا سبب می‌شود که فلز در مواجهه با تغییر رنگ و تیرگی مقاومت بالاتری داشته باشد که این خصوصیت سبب می‌شود در شرایط متفاوت شما بتوانید به‌صورت طولانی مدت از بدلیجات استیل استفاده کنید.

عدم ایجاد حساسیت

از جمله اصلی‌ترین مزیت‌های بدلیجات استیل می‌‌توان به ایجاد نکردن حساسیت اشاره کرد. استیل ضدزنگ در زمینه تولید بدلیجات کاربرد داشته و در ترکیبات آن نیکل یا دیگر فلزات حساسیت‌زا دیده نمی‌شود؛ بنابراین، احتمال اینکه واکنش‌های آلرژیک ایجاد کند، بسیار پایین است. این خصوصیت سبب شده که بدلیجات استیل مناسب افراد با پوست حساس نیز باشد.

جدای از این موارد، بدلیجات استیل در واقع سطح صاف و غیرمتخلخلی داشته و فضای کوچکتری را برای تکثیر باکتری‌ها و دیگر عوامل بیماری‌زا ایجاد می‌کند. این مسئله سبب شده که احتمال ابتلا به عفونت‌های پوستی کاهش یابد؛ از این رو، به‌کارگیری بدلیجات استیل علاوه‌بر اهمیت زیباشناسی، از لحاظ بهداشتی نیز گزینه ایده‌آلی محسوب می‌شود.

داشتن میزان مقاومت بالا

جواهر استیل

بدلیجات استیل به علت اینکه در ساخت آن‌ها فولاد ضدزنگ به‌کار رفته، از میزان مقاومت بالایی در مواجهه با فاکتورهای متفاوت محیطی همچون رطوبت، آب شور و مواد شیمیایی برخوردار هستند. این مقاومت بالا سبب شده که شما بتوانید از این مدل بدلیجات در زندگی روزمره و شرایط متفاوت استفاده کنید. فولاد ضدزنگ اغلب متشکل از مواردی همچون آهن، کروم و در بعضی موارد مولیبدن بوده و با وجود آن‌ها از قابلیت ضدخوردگی برخوردار است؛ برای نمونه، استیل 316 که در بدلیجات موجود است، دارای مولیبدن بوده و با توجه به مقاومت بالای آن در مواجهه با خوردگی، در فضاهای دارای کلرید کاربرد دارد.

استیل ۳۰۴ را در واقع می‌توان فولاد ضدزنگ ۸/۱۸ دانست. این مدل استیل در لیست کاربردی‌ترین مدل فولاد ضدزنگ جای داشته و در مقابل خوردگی و حرارت مقاوم است. جدای از این مورد، بدلیجات استیل در مواجهه با خراشیدگی، رنگ آن تغییر نمی‌کند و از میزان ماندگاری بالایی برخوردار است. بدلیجات استیل تا مدت زمانی بسیار طولانی برای شما کارکرد خواهد داشت. این فلز به رنگ‌ نقره‌ای دیده می‌شود و امکان تولید بدلیجات به رنگ طلایی از طریق آبکاری طلا وجود دارد. بدلیجات استیل از میزان مقاومت بالایی برخوردار بوده و نگهداری آن آسان است.

قیمت پایین نسبت به سایر بدلیجات

از جمله برجسته‌ترین خصوصیات بدلیجات استیل می‌‌توان به قیمت پایین آن‌ها به‌نسبت سایر زیورآلات مانند فلزات ارزشمندی همچون طلا و نقره در زمینه اشاره کرد. این قیمت اقتصادی سبب شده که استیل به‌عنوان یک فلز محبوب معرفی گردد. زیورآلات استیل امکان دارد در طرح‌های متنوع و پیچیده تولید شود بدون اینکه شاهد افزایش قیمت آن‌ها باشیم.

قیمت پایین بدلیجات استیل در واقع ناشی از هزینه پایین‌تر تولید بدلیجات استیل بوده و این مسئله سبب شده که سازندگان در پی زیورآلات سنگین‌تری باشند که اغلب در میان بدلیجات مردانه دیده می‌شود. جدای از این مورد، قیمت پایین بدلیجات استیل به‌گونه‌ای بوده که افراد با هر میزان بودجه‌ای می‌تواند زیباترین زیورآلات را مکان‌های متفاوت ببینید.

نگهداری آسان

از جمله خصوصیات مهم بدلیجات استیل می‌‌توان به نگهداری آسان آن‌ها اشاره کرد؛ چراکه فلز استیل میزان مقاومت بالایی در مواجهه با خوردگی و زنگ‌زدگی داشته و کمتر به مراقبت نیاز پیدا می‌کند؛ بنابراین، شما به‌سادگی می‌‌توانید از آن نگهداری کنید. در راستای مراقبت از بدلیجات استیل تنها لازم بوده که از آب گرم و مقداری صابون ملایم در زمینه شستشو کمک بگیرید و پس از آن باوسواس اقدام به خشک کردن آن نمایید. با وجود این پروسه ساده شما به‌شکل روزمره می‌‌توانید از بدلیجات استیل استفاده کنید؛ چراکه در طول این مدت به مراقبت‌های پیچیده با محصولات تمیزکننده نیاز چندانی ندارید.

در شرایطی که متوجه از دست رفتن جلا و درخشندگی استیل شدید، امکان استفاده از محلول آب و مایع ظرفشویی برای شما وجود خواهد داشت و به این شکل می‌توانید جرم‌گیری را انجام دهید. این خصوصیت استیل سبب شده که بدلیجات استیل انتخاب مناسبی برای اشخاصی باشد که مایل‌اند با امکان نگهداری آسان یک بدلیجات زیبا داشته باشند.

داشتن رنگ ثابت

داشتن رنگ ثابت و مقاومت در مواجهه با تغییر رنگ و خوردگی از جمله خصوصیات بدلیجات استیل محسوب می‌شود. استیل به‌علت ساختار آلیاژی خود در مواجهه با فاکتورهایی همچون تعریق، رطوبت و تماس با مواد شیمیایی از میزان مقاومت بالایی برخوردار است. این مقاومت سبب گردیده تا بدلیجات استیل برای مدت زمان بیشتری نو و براق باشند و در عین حال نیازمند نگهداری ویژه‌ای نباشند.

بدلیجات استیل دارای رنگ ثابت بوده و به‌ویژه برای اشخاصی که مایل هستند از زیورآلاتی با ظاهری همیشگی و بدون نیاز به تعویض یا ترمیم مکرر استفاده کنند، گزینه‌ای فوق‌العاده به‌حساب آید. با وجود این خصوصیت، مصرف‌کنندگان مطمئن خواهند بود که زیورآلاتشان در گذر زمان و استفاده مکرر همچنان زیبایی و جلای خود را خواهد داشت.

براقیت و درخشش ماندگار

از جمله مزیت‌های زیورآلات ساخته‌شده از جنس استیل را می‌توان جذابیت، زیبایی ظاهری و براقیت آن دانست. زیورآلات به‌شکل همیشگی با پوست در ارتباط بوده و حتی در شرایطی که این آلیاژ با تعرق پوست و رطوبت مواجه می‌شود، استیل امکان دارد تا سال‌ها دچار خوردگی و زنگ‌زدگی نشود. جدای از این مورد، با گذشت زمان شاهد کدر شدن زیورآلات نخواهیم بود و تغییر رنگی صورت نمی‌گیرد. این مسئله در حالی بوده که در صورت استفاده از مس در زمینه تولید زیورآلات، با گذشت زمان شاهد اکسید شدن آن خواهیم بود و کدر شدن اتفاق خواهد افتاد. یا در مورد نقره نیز بعد از گذشت مدت زمانی متوجه ایجاد تیرگی در آن خواهیم شد.

آیا امکان شستشو بدلیجات استیل وجود دارد؟

استیل

بله؛ شما می‌توانید بدلیجات استیل را شستشو دهید و پاکسازی آن به شیوه‌های متنوعی امکان‌پذیر است. به‌صورت کلی، جهت شستشوی بدلیجات از جنس استیل شما به آب گرم و صابون ملایم نیاز دارید. بعد از اینکه شستشو انجام گرفت، باید با دقت خشک شود تا مانع از لکه‌دار شدن یا خوردگی استیل شوید. از جمله شیوه‌های خانگی برای پاکسازی بدلیجات می‌‌توان به استفاده از الکل، جوش شیرین و سرکه اشاره کرد. الکل قادر به پاکسازی چربی و آلودگی‌ها از روی بدلیجات بوده و شما می‌توانید اقدام به قرار دادن بدلیجات درون الکل یا آغشته کردن یک پارچه و تمیز کردن بدلیجات نمایید.

یک راه‌حل دیگر استفاده از جوش شیرین بوده و شما برای این کار به یک خمیر نرم از جوش شیرین و آب نیاز دارید. سپس می‌‌توانید اقدام به مالیدن آن به‌آرامی روی بدلیجات کنید. در نهایت نیز شستشو با آب انجام می‌گیرد. امکان استفاده از سرکه برای شستشوی نیز وجود داشته و برای استفاده از آن باید اقدام به اسپری سرکه به‌شکل مستقیم روی بدلیجات کنید. پس از آن می‌توانید به کمک دستمال بدلیجات را تمیز نمایید. همیشه پیش از به‌کارگیری هر شیوه‌ای توصیه می‌شود که اقدام به تست کردن آن روی بخش کوچکی از بدلیجات نمایید تا مطمئن شوید ایمنی لازم را دارد. همچنین برای اینکه به بدلیجات آسیبی وارد نشود، نباید آن را در معرض مواد شیمیایی تند یا ابزارهای تیز قرار دهید.

معایب بدلیجات استیل

اگرچه که خرید بدلیجات استیل می‌تواند مزیت‌های بسیاری به‌همراه داشته باشد؛ اما این آلیاژ نیز همچون سایر مواد دارای یک‌سری محدودیت‌ها و معایب دارد. البته با این حال، استیل همچنان در لیست آلیاژهای پرطرفدار در زمینه تولید بدلیجات استیل جای دارد. از جمله معایب بدلیجات استیل می‌‌توان به نداشتن ارزش ذاتی و امکان ایجاد حساسیت اشاره کرد.

عدم داشتن ارزش ذاتی

با گذشت زمان، به قیمت فلزاتی همچون طلا و نقره افزوده می‌شود؛ اما این مسئله برای بدلیجات استیل صادق نبوده و با گذشت زمان، شاهد کاهش ارزش مالی آن خواهیم بود.

امکان ایجاد حساسیت

با وجود اینکه بدلیجات استیل ضدحساسیت محسوب می‌شوند؛ اما همچنان امکان دارد تماس آن به رطوبت و تعریق بدن موجب ایجاد حساسیت در بعضی اشخاص شود. به خصوص اشخاصی که نسبت به فلز نیکل حساسیت یا واکنش شدید پوستی نشان می‌دهد. به این اشخاص توصیه می‌شود که در زمان انتخاب بدلیجات استیل این نکته را نیز مدنظر قرار دهند.

آیا بدلیجات استیل اثراتی مثبت روی بدن دارد؟

بدلیجات استیل به‌علت داشتن یک‌سری خصوصیات منحصربه‌فرد امکان دارد برای بدن فوایدی داشته باشد. یکی از مزیت‌های آن را می‌توان ایجاد نکردن حساسیت دانست که سبب شده این فلز گزینه مناسبی برای اشخاص با پوست‌های حساس باشد. فلز استیل میزان مقاومت بالایی داشته و کمتر نیازمند مراقبت است. این مسئله سبب شده که نگرانی‌های افراد از بابت آسیب دیدن یا سرقت زیورآلات کاهش یابد. بدلیجات استیل می‌توانند جلوه بصری زیادی داشته باشند. برای اینکه زیبایی ایجاد شود و استایل خود را تکمیل کنید، شما می‌توانید از بدلیجات استیل کمک بگیرید.

خصوصیات بدلیجات استیل

استیل جواهرات

فلز استیل یک‌سری خصوصیات مهم داشته که سبب شده بدلیجات استیل انتخاب خوبی در بازار زیورآلات باشد. استیل از میزان مقاومت بالایی در مواجهه با خوردگی و زنگ‌زدگی برخوردار بوده و این مسئله نقش مؤثری در افزایش ماندگاری و طول عمر خوب بدلیجات دارد. فلز استیل دارای درخشندگی فوق‌العاده و رنگ نقره‌ای بوده و زیورآلات ساخته شده از آن جلوه‌ای زیبا و لوکس دارند‌. در ترکیبات استیل نیکل یا دیگر فلزات حساسیت‌زا دیده نمی‌شود؛ از این رو، کمتر احتمال دارد واکنش‌های آلرژیک بروز پیدا کند و اشخاصی با پوست حساس نیز می‌توانند از این مدل بدلیجات استفاده کنند.

بدلیجات استیل در مقایسه با فلزات ارزشمندی همچون طلا و نقره دارای قیمت با صرفه اقتصادی است و این فرصت را ایجاد می‌کند که شما بتوانید زیورآلات سنگین‌تری را تهیه نمایید. استیل قابلیت رقابت با طلا را داشته و زمانی که شما طلا را آبکاری می‌کنید، زیورآلات ظاهری خواهند داشت که شباهت زیادی به زیورآلات طلا با قیمت پایین‌تر دارد‌. فلز استیل در مواجهه با تغییر رنگ و خوردگی از خود مقاومت خوبی نشان می‌دهد و رنگ آن برای مدت زمانی طولانی تغییر نخواهد کرد. بدلیجات استیل نیازمند مراقبت خاصی نبوده و امکان پاکسازی آن به‌سادگی به کمک محلول‌های ساده وجود دارد.

سخن پایانی

به‌علت بالا رفتن قیمت طلا و نقره امروزه دسترسی به آن سخت‌تر شده و افراد بیشتر نسبت‌به خرید بدلیجات استیل تمایل نشان می‌دهند. داشتن درخشش خیره‌کننده و مقاومت بی‌نظیر به‌همراه قیمتی مناسب از جمله دلایل محبوبیت بدلیجات استیل محسوب می‌شود. رنگ این آلیاژ در گذر زمان تغییر نمی‌کند و نگهداری از آن آسان است. شباهت زیادی میان این آلیاژ با طلا دیده می‌شود و این آلیاژ ضدحساسیت است. عیب بزرگ این مدل از بدلیجات را می‌توان عدم داشتن ارزش ذاتی دانست و به‌نوعی خرید آن یک سرمایه‌گذاری محسوب نمی‌شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *