استعلام قیمت

بهترین پاک کننده استیل

استیل و قطعات آن از جمله لوازم کاربردی در زندگی روزمره بوده که برای شستشوی آن‌ها نیازمند بهترین پاک کننده استیل هستید. انتخاب روش شستشو و نوع پاک‌کننده در واقع بستگی به نوع لکه و میزان کثیفی آن دارد. ترکیب جوش شیرین و سرکه به‌عنوان بهترین شیوه پاکسازی ظروف استیل شناخته می‌شود که می‌توان از آن در منزل استفاده کرد. برای براق‌سازی و رفع لکه‌های‌ روی قطعات استیل نیز می‌توانید از محلول براق کننده استیل یا الکل استفاده نمایید.

بهترین پاک کننده استیل

راه ‌های براق کردن استیل و قطعات استیل

استیل و قطعات آن امکان دارد با گذر زمان به دلایل مختلفی همانند اکسیداسیون، آلودگی، مواد شیمیایی، سوختگی و… کدر شوند. در این شرایط، جهت براق‌سازی استیل در منزل می‌توانید از ترکیباتی همچون جوش شیرین و سرکه، روغن زیتون، خمیر دندان و پولیش استیل استفاده نمایید. در صورتی که نیز مایل هستید به روش‌ صنعتی ورق استیل خود را تمیز و براق سازید، می‌‌توانید روش‌های مکانیکی، شیمیایی یا الکتروشیمیایی را به‌کار گیرید.‌ از جمله دیگر شیوه‌های براق‌سازی استیل و قطعات آن می‌توان به استفاده از ژل گریندینگ و غوطه‌وری اشاره کرد.

  • ژل گریندینگ: ژل گریندینگ یا روغن سنباده جهت براق‌سازی ورق‌های استیل همانند کابین آسانسور کاربرد داشته و پس از استفاده از آن، باید اقدام به کشیدن پارچه به شکل دورانی روی سطح کنید تا پاکسازی اتفاق افتد. پس از پاکسازی، از پارچه‌ دیگری کمک گرفته تا پاکسازی سطح به‌صورت کامل انجام گیرد.
  • غوطه‌وری: در شیوه غوطه‌وری نیز شاهد قراردهی قطعات استیل به‌شکل کامل درون حوضچه حاوی مایع براق کننده هستیم تا به اندازه لازم براق شود؛ سپس استیل از حوضچه خارج می‌گردد.

بهترین روش تمیز کردن لوازم استیل

ترکیب جوش شیرین و سرکه را می‌توان اثرگذارترین شیوه پاکسازی لوازم استیل دانست که در درخشندگی لوازم نیز ایفای نقش می‌کند. برای این کار تنها کافی است از دو قاشق غذاخوری جوش شیرین استفاده کنید و پس از آن، سرکه را روی جوش شیرین بریزید. پس از گذشت ده دقیقه، می‌توانید اقدام به شستشوی سطح کنید. حواستان باشد که پس از اضافه کردن سرکه به جوش شیرین، باید کفی ایجاد شود که می‌توان آن را محصول نهایی واکنش شیمیایی میان سرکه و جوش شیرین دانست. این کف از ویژگی لکه‌بری خوبی برخوردار بوده و در براق و درخشان‌سازی سینک شما مؤثر است. در صورتی که به گوشه و اطراف سینک دسترسی لازم ندارید، می‌توانید از یک مسواک تمیز کمک بگیرید.

 تمیز کردن سینک ظرفشویی استیل

بهترین شیوه پاکسازی سینگ ظرفشویی را می‌توان استفاده از جوش شیرین دانست. با وجود جوش شیرین، می‌‌توان لکه‌ها و آثار سوختگی را از روی سطوح استیل حذف کرد. پیش از هر اقدامی باید پاکسازی و آبکشی سینک به کمک آب گرم انجام شود. در مرحله بعدی، باید جوش شیرین را روی سطح سینک بپاشید و با استفاده از اسفنجی نرم آن را پاک کنید. اثرگذارترین شیوه تمیز کردن لوازم استیل را می‌توان مخلوط کردن جوش شیرین و سرکه دانست. این ترکیب در درخشندگی آن‌ها نیز نقش دارد؛ به همین منظور، باید اقدام به ریختن دو قاشق غذاخوری جوش شیرین روی استیل کرده و سپس سرکه را اضافه نمایید تا پاکسازی سطح کامل شود.

سینک ظرفشویی استیل

 نکاتی برای نگهداری لوازم استیل

برای اینکه طول عمر لوازم و وسایل استیل افزایش یابد و از سطوح استیل به‌صورت اصولی مراقبت کنید، توصیه می‌شود که نکات زیر را رعایت نمایید.

  • برای حذف لکه سیاه و براق‌سازی وسایل استیل، استفاده از اسکاچ، اسفنج زبر یا هر مدل ابزار ساینده ممنوع است؛ چراکه این مسئله سبب می‌شود روی استیل خراش ایجاد گردد.
  • توصیه می‌شود که پس از پاکسازی و لکه‌گیری ظروف استیل، به مدت ۲۴ ساعت آن را به‌کار نگیرید.
  • شاید تصور کنید که به کمک سفیدکننده‌های شیمیایی می‌توانید پاکسازی بالاتری را تجربه نمایید؛ اما در واقع پس از گذشت مدتی شاهد خراب شدن استیل خواهید بود.
  • زمانی که با قابلمه سوخته مواجه می‌شوید، ابتدا باید آن را خالی کرده و اقدام به اضافه کردن آب به جوش شیرین کنید تا خمیری حاصل شود. با وجود این خمیر، پاکسازی همه بخش‌های سوخته انجام می‌گیرد.
  • بهتر است برای شستن ظروف استیل از ماشین ظرفشویی کمک نگیرید؛ این مسئله به این علت بوده که ماشین ظرفشویی پوشش استیل را در معرض آسیب قرار می‌دهد.

 به کارگیری بخارشوی جهت نظافت استیل

بخارشوی‌ها گزینه خوب و سریعی جهت ضدعفونی کردن ظروف و سطوح استیل ضد زنگ به‌حساب می‌آیند. شما با این روش می‌‌توانید در کوتاه‌ترین زمان، حداکثر بازدهی را داشته باشید. بخارشوی‌ها از جنبه‌های مختلفی می‌توانند عملکرد مؤثری داشته باشند. زمانی که گریس یا روغن روی سطح دیده می‌شود، تنها روش حذف آن را می‌توان فشاردادن و مالش پی‌درپی با دست و وارد کردن نیرو دانست؛ اما بخارشوی به شما کمک می‌کند تا این کار را به شیوه‌ای اصولی و بدون نیاز به صرف انرژی به پایان برسانید.

 روش ‌های پرداخت ورق و قطعات فولادی ضد زنگ

پرداخت قطعات فولادی ضدزنگ به کمک غلطک و آسیاب مکانیکی در کارخانه‌ها انجام می‌گیرد. به منظور پرداخت قطعات، پس از تولید فولاد در اندازه و ضخامت معین، برای ایجاد خصوصیات خاص فلز، حرارت‌دهی انجام می‌گیرد. روش‌های مختلف برای پرداخت ورق و قطعات فولادی ضدزنگ شامل نورد گرم، همراه با عملیات حراراتی، نورد سرد، همراه با عملیات حرارتی و ایجاد لایه محافظ، پرداخت مکانیکی زبر، ایجاد سطح برس خورده و… می‌شود.

براق کردن استیل

 روش های جلا دادن و براق کردن استیل در خانه

پرداخت‌کاری استیل و براق کردن ظروف استیل به شیوه‌های مختلفی امکان‌پذیر است. انتخاب میان این روش‌ها به شرایط و موقعیت خودتان بستگی دارد. از جمله اصلی‌ترین شیوه‌های پرداخت ورق و قطعات فولادی ضدزنگ در منزل می‌توان به استفاده از مایع ظرف‌شویی و روغن بچه، سرکه سفید و روغن زیتون، الکل یا مایع شیشه پاک‌کن، آرد و جوش شیرین اشاره کرد.

 چه چیزی را نباید برای پاک کردن استیل استفاده کنید؟

پاکسازی فولاد ضدزنگ و براق کردن ظروف استیل تنها با استفاده از یک‌سری مواد خاص امکان‌پذیر است. بعضی از مواد وجود داشته که استفاده از آن‌ها برای پاکسازی استیل می‌تواند به فلز آسیب بزند که این مواد شامل موارد زیر می‌شوند.

  • پاک‌کننده‌های مبتنی بر کلر
  • پاک‌‌کننده‌های فر
  • سیم ظرف‌شویی یا برس فلزی یا اسفنج‌های خشن
  • آب لوله کشی سنگین که امکان دارد در آن شاهد باقی ماندن املاح و لکه‌های آب باشیم. ( می‌توان از آب مقطر یا فیلتر شده نیز استفاده کرد.)

 چگونه استیل را با روش‌های صنعتی جلا دهیم؟

برای پولیش و پرداخت استیل به روش‌های صنعتی، گزینه‌های زیادی پیش‌روی شما قرار دارد. مراحل پرداخت استیل را می‌توان در سه دسته پرداخت به هنگام نورد، پرداخت مکانیکی و پرداخت ویژه جای داد. همه پرداخت‌ها براساس استانداردهای صنعتی پیش می‌روند و انتخاب مناسب‌ترین روش به نوع کاربرد آن بستگی دارد. برای انجام آن می‌توان از آب گرم، ژل گریندینگ و غوطه‌وری کمک گرفت. غوطه‌وری از جمله روش‌هایی بوده که در زمینه جلابخشی سطح استنلس استیل در صنعت کاربرد گسترده‌ای دارد‌. ژل گریتینگ نیز یک مدل پاک کننده سطح استیل محسوب می‌شود که با استفاده از آن، پولیش و پرداخت‌کاری انجام می‌گیرد.

 روش تمیز کردن گاز استیل

برای اینکه گاز استیل پاکسازی شود، می‌بایست ابتدا پاکسازی سطح گاز به کمک آب گرم و مایع شوینده همچون پاک‌کننده‌های چندمنظوره انجام گیرد. سپس صبر کنید تا پس از گذشت چند دقیقه، شاهد نرم و جداسازی جرم و آلودگی‌های خشک شده روی استیل باشید. در مرحله بعدی کافی است از یک پارچه میکرو کمک بگیرید تا مانع از ایجاد خط و خش روی آن شوید و پاکسازی آلودگی‌های نرم شده صورت گیرد. برای اینکه به نقاط دور از دسترس نیز دسترسی پیدا کنید، می‌توانید از یک مسواک کمک بگیرید.

 روش تمیز کردن استیل با جوش شیرین

جوش شیرین نقش موثری در پاکسازی استیل داشته و می‌توان آن را برای تمیز کردن هر چیزی به‌کار گرفت. تهیه جوش شیرین آسان بوده و ماده‌ای ارزان قیمت محسوب می‌شود. جوش شیرین را با آب ترکیب کنید تا خمیری شکل بگیرد. سپس اجازه دهید تا به مدت چند دقیقه روی ناحیه مد نظر گذاشته شود. در مرحله بعد، پاکسازی می‌تواند به کمک یک پارچه مرطوب شده با آب و یک پارچه میکروفیبر خشک انجام شود. این مراحل بهتر است برای لکه‌های سخت و آلودگی‌های سنگین‌تر انجام گیرد. جهت کسب بهترین نتایج از جوش شیرین برای براق کردن استیل، توصیه می‌شود پس از پاکسازی، به مدت ۲۴ ساعت این وسایل را به‌کار نگیرید.

 روش تمیز کردن قابلمه های استیل

پیش از انجام هر اقدامی برای شستشوی قابلمه استیل، توصیه می‌شود که از یک اسکاچ نرم آغشته به مایع ظرفشویی کمک بگیرید تا چربی‌ها و لکه‌های اضافه را پاک کند. پس از آن، با استفاده از روش‌های تکمیلی می‌توانید آن را برق بیندازید. شیوه‌های مختلف تمیز کردن قابلمه‌های استیل شامل استفاده از جوش شیرین، لیموترش و نمک، هیدروژن پراکسید و کرم تارتار می‌شوند.

روش تمیز کردن استیل

 روش تمیز کردن چاقو، چنگال و قاشق استیل

برای اینکه چاقو، چنگال و قاشق استیل را تمیز کنید، باید یک‌سری مراحل را پیش ببرید.

  • نخست می‌بایست از پارچه یا حوله‌ای مرطوب به‌همراه شوینده‌ای ملایم کمک بگیرید تا شاهد پاکسازی این لوازم از هر مدل گرد و غبار، اثر انگشت، چربی و… باشید.
  • بهترین تمیزکننده قابل استفاده را نیز می‌توان چند قطره مایع ظرفشویی دانست.
  • بسیار مهم است که از چه دستمالی استفاده می‌کنید؛ چراکه در حین کار، این دستمال نباید خراشی روی لوازم شما به‌وجود آورد.
  • در مرحله بعدی، نوبت به پولیش کردن استیل می‌رسد؛ در این مرحله، شما باید از پارچه نانو آغشته شده به روغن زیتون، روغن بچه یا مایع شیشه پاک کن استیل کمک بگیرید تا جلادهی و پولیش اتفاق افتد.
  • در مرحله نهایی نیز از یک حوله خشک استفاده نمایید تا سطح به‌صورت کامل پاکسازی شود و شاهد برق افتادن استیل باشیم.

 روش های مراقبت از ظروف و وسایل استیل

با وجود اینکه ظروف استیل از مقاومت بالایی برخوردار بوده و امکان شستشو آن با هر مدل ماده شوینده‌ای وجود دارد؛ اما همچنان توصیه می‌شود که از آب گرم و مایع شوینده کمک بگیرید. پیش از انجام آن، ظرف شما باید برای مدت کوتاهی داخل آب گرم قرار داده شود و سپس اقدام به شستشوی آن کنید. جهت حذف لکه‌های آب روی ظرف می‌‌توانید از حوله خشک کمک بگیرید. از جمله مناسب‌ترین پاک کننده‌های ویژه ظروف استیل می‌‌توان به سرکه اشاره کرد. اسید استیک موجود در سرکه، در پاکسازی ظرف استیل نقش دارد. برای نگهداری از استیل به‌نسبت دیگر ظروف پخت، کار ساده‌ای در پیش دارید و محدودیت و ممنوعیت خاصی برای این ظروف دیده نمی‌شود.

محلول براق کننده استیل چیست؟

محلول براق کننده استیل در اصل یک ترکیب شیمیایی غیرفرار و غیرقابل اشتعال به‌حساب می‌آید‌ که به‌شکل یک مایع آبی رنگ شفاف همراه با بوی الکل دیده می‌شود. از این محلول تحت عنوان براق کننده استیل صنعتی، خانگی و تجاری نیز استفاده می‌شود. پاک کننده استیل ضدزنگ، محصولی بوده که دارای فرمولاسیون قوی است و به کمک آن می‌توان سطوح فلزی متفاوتی همچون فولاد ضدزنگ و استیل را تمیز و براق کرد. همچنین با وجود این محلول، امکان پاک کردن سطوح فلزی که با گذشت زمان متوجه زنگ‌زدگی، تغییر رنگ یا جرم گرفتگی آن‌ها شده‌اید نیز وجود دارد.

 آیا لکه های روی استیل قابل پاک شدن هستند؟

در بعضی موارد، متوجه می‌شویم که به علت زنگ‌زدگی یا لکه‌های آب، لکه‌های سیاهی روی ظرف شکل گرفته است. در این شرایط، بهترین راهکار را می‌توان استفاده از سرکه جهت پاکسازی آن‌ها دانست. برای انجام این کار ابتدا باید دستمال خود را به سرکه آغشته نمایید و آن را در حدود پنج دقیقه روی لکه‌ها بگذارید تا پاکسازی به‌خوبی اتفاق افتد.

 برای پاک کردن استیل محلول های شیمیایی و صنعتی بهتر است یا خانگی؟

این مسئله به نوع لکه یا کثیفی شما بستگی داشته و برحسب اینکه کثیفی از چه نوعی باشد، هردو محلول‌های خانگی و صنعتی می‌توانند نقش مؤثری در پاکسازی داشته باشند.

 الکل و خاصیت براق‌کنندگی سطوح و ابزار استیل

الکل کمک می‌کند تا استیل ضدزنگ بدرخشد و در مدت زمانی کوتاه و بدون اینکه آثار لک و خط روی آن برجای بگذارد، سطوح و ابزار استیل را براق سازد. پس از آن نیز شاهد تبخیر الکل هستیم. برای انجام این کار تنها لازم بوده که آب و الکل را به نسبت لازم درون بطری با یکدیگر مخلوط نمایید. سپس اقدام به اسپری آن روی استیل کنید. در مرحله بعد نیز از یک پارچه نرم جهت پاکسازی آن کمک بگیرید.

براق کنندگی استیل

کلام آخر 

امروزه از محصولات متنوعی می‌توان به‌عنوان پاک کننده قطعات استیل استفاده کرد و امکان شستشو و براق‌کنندگی آن‌ها حتی در منزل نیز وجود دارد.  سرکه سفید از جمله بهترین پاک‌کننده‌های استیل به‌حساب می‌آید که همچون یک حلال قوی عمل می‌کند و برای پرداخت‌کاری استیل نیز کاربرد دارد‌. به هنگام تمیز کردن استیل، استفاده از یک‌سری وسایل همانند پاک کننده‌های مبتنی بر کلر، پاک کننده‌های فر، سیم ظرف‌شویی یا برس فلزی یا اسفنج‌های خشن و… ممنوعیت داشته؛ چراکه با استفاده از این موارد شاهد ایجاد خط و خش روی ظروف استیل خواهید بود.