استعلام قیمت

فرق بین نقره و استیل

نقره و استیل هر دو به عنوان فلزاتی شناخته می‌شوند که از درخشش و زیبایی خاصی برخوردار هستند و در زمینه تولید زیورآلات مورداستفاده قرار می‌گیرند. اگر به دنبال یک فلز با طول عمر و مقاومت بالا هستید، فلز استیل گزینه بهتری بوده و در مواجهه با خراش و سایش مقاوم است. همچنین در صورتی که قصد هدیه دادن به شخص یا سرمایه‌گذاری را دارید، فلز نقره انتخاب مناسب‌تری به نظر می‌رسد. در صورت استفاده مداوم از این دو فلز، فلز استیل دیرتر دچار کدری خواهد شد و در بلند مدت نیز درخشش خود را حفظ می‌کند.

تفاوت نقره و استیل

تفاوت های اصلی نقره و استیل

نقره و استیل هر دو یک مدل فلز محسوب می‌شوند که به علت درخشندگی و زیبایی در زمینه تولید انواع زیورآلات کاربرد دارد. هر دو فلز نقره و استیل برای اینکه به خواص مطلوب خود برسند و ماندگاری بالاتری داشته باشند، سایر فلزات به آن‌ها اضافه می‌شود و به صورت آلیاژ مورد استفاده قرار می‌گیرند. برحسب اینکه از فلز خود چه انتظاری داشته باشید، نوع زیورآلات انتخابی شما متفاوت خواهد بود. نقره به عنوان فلزی نرم و انعطاف‌پذیر شناخته می‌شود که از قابلیت حالت‌دهی بالایی برخوردار است؛ بنابراین، نقره گزینه مناسبی برای تولید زیورآلات ظریف و طرح‌های پیچیده محسوب می‌شود. البته همین مسئله نرمی امکان دارد موجب آسیب‌پذیری آن در مواجهه با آسیب‌های محیطی در مقایسه با استیل شود. این مسئله به ویژه در زمینه نقره استرلینگ و نقره‌هایی با عیار و خلوص بالاتر اهمیت پیدا می‌کند.

فلز استیل گزینه مناسب‌ و اقتصادی‌تری برای استفاده روزمره محسوب می‌شود. برای نمونه در طولانی‌مدت انگشتر استیل دوام بالاتری خواهد داشت؛ چراکه فلز استیل به علت دیگر ترکیبات در ساختار خود، در مواجهه با خراش و سایش مقاومت بالاتری نشان می‌دهد. از جهتی دیگر، نقره به عنوان فلزی سبک و گران‌بها شناخته می‌شود که از ارزش بالایی برخوردار بوده و می‌تواند گزینه مناسبی برای هدیه دادن و حتی سرمایه‌گذاری به شمار رود‌. در صورتی که می‌خواهید از آن به صورت همیشگی استفاده نمایید، بهتر از اطلاع داشته باشید کدر شدن نقره در مقایسه با استیل سریع‌تر اتفاق می‌افتد و پس از گذشت مدتی، دیگر درخشش سابق را نخواهد داشت. همچنین بدن بعضی از افراد نسبت‌به برخی فلزات و ترکیبات آن همانند نقره حساسیت نشان می‌دهد.

مزایا و معایب نقره

استفاده از فلز نقره می‌تواند مزیت‌های بسیاری به همراه داشته باشد که یکی از آن‌ها را می‌توان داشتن صرفه اقتصادی نقره در مقایسه با فلزاتی همانند طلا و پلاتین دانست. در عین حال، این فلز میزان ارزشمندی خود را نیز حفظ می‌کند. قابلیت انعطاف‌پذیری و حالت‌دهی نیز از دیگر مزیت‌های نقره به حساب می‌آید‌ که این امکان را فراهم می‌سازد که انواع طرح‌های سفارشی ظریف و پیچیده نیز به کمک فلز نقره ساخته شود. شما می‌توانید به شکل آسان و کم‌هزینه نیز آن را تمیز کنید و برق بیندازید.

در شرایطی که متوجه آسیب دیدن فلز نقره خود شدید، می‌توانید اقدام به تعمیر آن نمایید؛ چراکه این فلز از قابلیت تعمیرپذیری نیز برخوردار است. درخشندگی در عین ظرافت و زیبایی نیز از دیگر مزیت‌های نقره به شمار می‌رود. فلز نقره در کنار وضعیت‌های خود دارای معایبی نیز است. یکی از معایب این فلز را می‌توان آسیب‌پذیری بالای آن دانست که در مواجهه با خراش، خوردگی و فاکتورهای محیطی امکان دارد به آن آسیب وارد شود. فلز نقره در مقایسه با فلز استیل قیمت بالاتری دارد.

مزایا و معایب نقره

مزایا و معایب استیل

فلز استیل در مقابل خوردگی، ضربه و خراش از خود مقاومت نشان می‌دهد و طول عمر و ماندگاری بالایی دارد. این فلز قادر است درخشش خود را در طولانی مدت حفظ کند. از جمله تفاوت‌های میان انگشتر نقره و استیل می‌توان به تفاوت قیمت و اقتصادی بودن استیل اشاره کرد. همچنین فلز استیل گزینه مناسبی برای استفاده روزمره و بلند مدت محسوب می‌شود و این فلز را می‌توان به صورت آسان و کم‌هزینه تمیز کرد و برق انداخت. این فلز به علت مقاومت بالا، نیازی به تعمیر نداشته و از این بابت می‌تواند خیالتان راحت باشد.

فلز استیل در کنار مزیت‌های بسیار خود، معایبی نیز به همراه دارد. در صورتی که فلز استیل آسیب ببیند، به سادگی نمی‌توان آن را تعمیر کرد و این مورد، یکی از ایرادهای آن به شمار می‌رود. همچنین پوست بعضی از اشخاص نسبت‌به برخی فلزات همانند استیل حساسیت داشته و از خود واکنش‌های آلرژیک نشان می‌دهد. برای ساخت طرح‌های ظریف و پیچیده، استیل گزینه مناسبی به نظر نمی‌رسد.

روش های تشخیص نقره از استیل

نخستین روش برای تشخیص نقره از استیل را می‌توان انجام تست آهنربا دانست. نقره از خاصیت مغناطیسی برخوردار نبوده و زمانی که شما نقره خود را به آهنربا نزدیک می‌کنید، نقره توسط آهنربا جذب نخواهد شد. از دیگر شیوه‌های تشخیصی می‌توان به روش تست یخ اشاره کرد. نقره در بین همه فلزات بالاترین میزان رسانای انرژی گرمایی را دارد. در این روش، نقره روی یک تکه یخ گذاشته می‌شود و یخ بلافاصله ذوب شدن را آغاز می‌کند، سرعت ذوب آن نیز باید سریع باشد تا اطمینان حاصل کرد که این قطعه، نقره است. شیوه تست صدا یا پینگ نیز یکی دیگر از شیوه‌ها بوده که برای شمش‌ها با زیورآلات سنگین کاربرد دارد. در این روش، شاهد ضربه زدن به شمش به کمک یک تکه فلز دیگر هستیم. صدای زنگ می‌بایست شنیده شود که ۱ تا ۲ ثانیه به طول خواهد انجامید.

نگهداری از زیورآلات نقره

از جمله مشکلات زیورآلات نقره می‌توان به احتمال کدر شدن آن‌ها اشاره کرد. شیوه‌هایی وجود دارد که به کمک آن‌ها می‌توانید زیورآلات نقره را تمیز کنید و درخشش اولیه را به آن‌ها بازگردانید؛ اما پیشگیری همواره گزینه بهتری نسبت‌به درمان محسوب می‌شود. بنابراین، در صورتی که نکات مراقبتی را رعایت نمایید، پروسه کدر شدن کندتر خواهد شد. زمانی که به استخر یا حمام می‌روید یا اینکه به انجام کارهای روزمره می‌پردازید، بهتر است زیورآلات نقره خود را کنار بگذارید تا در تماس با مواد شیمیایی قرار نگیرند. امکان شستشو آن‌ها نیز به کمک یک مسواک و کمی مواد شوینده وجود دارد.

نگهداری از زیورآلات استیل

از جمله فواید استیل می‌توان به ماندگاری و مقاومت بالا آن در مواجهه با خوردگی، زنگ‌زدگی و… اشاره کرد. از این رو استیل در مقایسه با زیورآلات و بدلیجات کمتر به مراقبت نیاز پیدا می‌کند؛ با این وجود، زیورآلات استیل نیز به مراقبت نیاز دارند. درخشندگی استیل همواره حائز اهمیت بوده و به منظور حفظ درخشندگی و براقیت زیورآلات استیل، می‌بایست پیش از گذاشتن آن در جعبه جواهرات، اقدام به تمیز کردن آن به کمک یک دستمال کرد تا عاری از عواملی شود که در بلندمدت امکان دارد موجب کدری آن گردد. در نهایت نیز برای اینکه بیشتر از اکسسوری استیل مراقبت نمایید، می‌بایست آن را در بخشی جداگانه از دیگر زیورآلات بگذارید تا خطری سلامت آن را تهدید نکند.

زیورآلات استیل

سخن پایانی

نقره و استیل دو فلز کاربردی محسوب می‌شوند که هر یک از آن‌ها مزایا و معایب خاص خود را داشته و انتخاب میان این دو، به سلیقه و انتظارات شما بستگی دارد. مزیت‌های فلز استیل شامل مقاومت در برابر خوردگی، طول‌عمر و دوام بالا، حفظ درخشش در بلندمدت، مقرون‌به صرفه بودن و… می‌شود؛ در حالی که فلز نقره از مزایای دیگری همانند مقرون به صرفه بودن، قابلیت انعطاف‌پذیری و فرم‌‌دهی، قابلیت تمیز کردن و برق انداختن، درخشندگی و زیبایی و ظرافت می‌شود. در صورتی که شکوه و درخشش فلز در اولویت شما قرار دارد، فلز نقره انتخاب ایده‌آلی به نظر می‌رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *