استعلام قیمت

گرانترین استیل کدام است؟

امروزه با توجه به خواص و کاربرد استیل، این محصول در بازار ایران کاربرد گسترده‌ای پیدا کرده است. در میان آلیاژهای استیل میزان بالایی نیکل و کروم دیده می‌شود. آلیاژ استیل ۴۳۰ به عنوان گرانترین استیل معرفی می‌‌گردد که در حرارت‌های بالا نیز از خود مقاومت خوبی نشان می‌دهد. انواع پرکاربرد استیل نیز شامل آلیاژهای 304، 316، 316Ti، 309، 310، 321، 410، 420 و 430 می‌شوند که هر یک از آن‌ها خواص متفاوتی ارائه می‌دهند.

گرانترین استیل

قیمت انواع ورق استیل

امروزه ورق استیل در مدل‌های متنوعی به فروش می‌رسد و از جمله انواع آن می‌‌توان به آلیاژ استیل ۴۱۰، ۴۲۰، ۳۰۴، ۳۱۶ و… اشاره کرد. هر یک از این آلیاژها با توجه به ترکیبات، قیمت متفاوتی دارند. موارد زیر، اشاره به انواع ورق استیل دارد:

آلیاژ استیل ۴۱۰

آلیاژ استیل ۴۱۰ یکی از انواع ورق استیل بوده که در مقابل خوردگی از خود مقاومت نسبی نشان می‌دهد؛ از این رو، می‌‌توان از آلیاژ استیل ۴۱۰ در مواردی که به مقاومت بالا در برابر خوردگی نیازی نداریم، استفاده کنیم. قیمت مناسب این آلیاژ موجب محبوبیت آن در میان مصرف‌کنندگان گردیده است. مدل فولاد آن از ویژگی مغناطیسی برخوردار بوده و به عنوان استیل بگیر از آن یاد می‌شود. میزان کروم به کار رفته در این فولادها به نسبت مدل نگیر آن بالاتر بوده و میزان نیکل آن کمتر محاسبه شده است.

آلیاژ استیل ۴۲۰

آلیاژ استیل ۴۲۰ به دلیل پایداری فاز مارتنزیت، میزان سختی و مقاومت بالایی در مقابل سایش دارد. مقاومت فوق‌العاده آن سبب شده که در تولید ابزارهایی همچون قیچی و چاقو به کار برده شود. این محصول همچنین دارای قیمت بالاتری در مقایسه با استیل ۴۱۰ است.

آلیاژ استیل ۳۰۴

استیل 18-8 اسم دیگر آلیاژ استیل ۳۰۴ محسوب می‌شود و این آلیاژ کاربرد وسیعی در صنایع پیدا کرده است. تولید این آلیاژ استیل نگیر در انواع کم‌کربن و پرکربن صورت گرفته که نوع کم‌کربن آن تحت‌عنوان L304 شناخته می‌شود. حرف L در واقع از درصد پایین کربن ناشی می‌شود و به علت داشتن کربن کم در ترکیبات آن، آلیاژ استیل 304 گزینه مناسبی برای جوشکاری محسوب می‌شود. این مدل آلیاژ در لیست ارزان‌ترین آلیاژها جای دارد.

آلیاژ استیل 304

آلیاژ استیل ۳۱۶

در ساخت این مدل از استیل‌های نگیر همچون استیل 304 میزان کربن پایینی به کار رفته است. بر همین اساس، آلیاژ استیل ۳۱۶ نیز گزینه مناسبی برای جوشکاری محسوب می‌شود. این مدل استیل نگیر برعکس مدل 304 حاوی عنصر مولیبدن بوده و قیمت آن در مقایسه با استیل 304 بالاتر است.

آلیاژ استیل ۳۱۶Ti

آلیاژ استیل 316Ti یکی از گرانترین نوع فولاد به حساب می‌آید‌ که جدای از نیکل و کروم، در ترکیبات آن تیتانیوم نیز دیده می‌شود. میزان تیتانیوم موجود در این مدل آلیاژ به نسبت استیل 321 بالاتر است. همین مسئله سبب شده که قیمت آن افزایش یابد. وجود تیتانیوم در ترکیبات این آلیاژ سبب گردیده که مقاومت به خوردگی مرزدانه‌ای افزایش پیدا کند. این مدل آلیاژ در لیست گران ‌قیمت‌ترین مدل فولاد استیل جای می‌گیرد.

آلیاژ استیل ۳۲۱

استیل ۳۲۱ حاوی تیتانیوم بوده و به استیل ۳۰۴ شباهت دارد. تنها تفاوت آن را می‌توان در داشتن عنصر تیتانیوم دانست؛ بنابراین، آلیاژ استیل ۳۲۱ در مقایسه با استیل ۳۰۴ و ۳۱۶ دارای قیمت بالاتری است. آلیاژ استیل ۳۲۱ در مواجهه با خوردگی و دما نیز از خود مقاومت خوبی نشان می‌دهد. وجود تیتانیوم در ترکیبات این آلیاژ سبب شده که مقاومت به خوردگی مرزدانه‌ای آن‌ها بهبود یابد. این میزان استحکام سبب شده که در دمای بالا نیز امکان استفاده از استیل‌های نگیر 321 در تولید قطعات وجود داشته باشد. آلیاژ استیل ۳۲۱ به نسبت مدل ۳۰۴ و ۳۱۶ دارای قیمت بالاتری نیز است.

آلیاژ استیل ۳۰۹

استیل نسوز اشاره به آلیاژ استیل ۳۰۹ دارد که در مقابل اکسیداسیون در دماهای بالا از خود مقاومت نشان می‌دهد. استیل نسوز تا دمای ۱۰۰ درجه سانتیگراد نیز قادر است از خود مقاومت نشان دهد که این محدوده دمایی اشاره به استحکام بالای این آلیاژ دارد. استیل ۳۰۹ نسبت‌به ورق نسوز قیمت بالاتری داشته و در همه سایزها می‌توان آن را تهیه کرد. مدل کم‌کربن آن، ۳۰۹s نامیده می‌شود و فولادهای زنگ نزن نسوز در لیست گران ‌قیمت‌ترین محصولات در میان گروه‌های مختلف فولادی جای می‌گیرند.

گران ترین ورق استیل

از جمله گران قیمت‌ترین آلیاژ استیل بگیر می‌توان به آلیاژ استیل ۴۳۰ اشاره داشت. قابلیت عملیات حرارتی این استیل بگیر سبب شده که گزینه مناسبی برای صنایع مختلف محسوب شود. این آلیاژ به خصوص در ساخت بدنه لوازم خانگی کاربرد دارد و در تولید آن، میزان کروم بالایی به کار رفته است. آلیاژ استیل ۴۳۰ را می‌توان به عنوان گران‌ترین مدل آلیاژ استیل بگیر در بازار معرفی کرد. این مسئله به علت قابلیت عملیات حرارتی خوب این آلیاژ است.

لوازم استیل

سخن پایانی

ورق استیل امروزه با اهداف خاصی و به شیوه‌های مختلف تولید می‌‌گردد. گرا‌نترین آن را می‌توان آلیاژ استیل ۴۳۰ دانست که در زمینه تولید لوازم خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این محصول در مقابل خوردگی مقاوم بوده و قابلیت شکل‌پذیری و خواص مکانیکی خوبی دارد. دیگر انواع ورق استیل شامل ورق استیل گرید ۴۱۰، ۴۲۰، ۳۰۴، ۳۱۶، ۳۱۶Ti، ۳۲۱ و… می‌شود. تمامی این موارد، فولاد ضدزنگ محسوب می‌شوند و از میزان استحکام بالایی برخوردار هستند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *