استعلام قیمت

انواع کاربرد ورق استیل در صنعت خودروسازی

استیل در زندگی ما از نقش مهمی برخوردار بوده و کاربرد زیادی در صنعت مهندسی به خصوص خودروسازی دارد. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که باعث شده تا صنعت خودروسازی به سمت استفاده کارآمد از آن روبیاورد، مطابقت ساخت خودرو‌ها با مشخصات دقیق آژانس‌های کنترل آلودگی و سازمان ایمنی است. استیل ضدزنگ دربرابر خوردگی از مقاومت بسیار بالایی برخوردار بوده و از خصوصیات مکانیکی مطلوبی برخوردار است که آن را به یکی از مواد اصلی در صنعت خودروسازی تبدیل می‌کند. همچنین استیل بازیافتی‌ترین ماده در جهان است و فواید زیادی را به همراه دارد.

استیل و استفاده از آن در صنعت خودروسازی

دلیل استفاده از استیل در صنعت خودروسازی

در خودروسازی دو ویژگی استیل باعث شده تا استفاده از آن روزافزون‌تر شود که شامل یکی دوام و دیگری کیفیت می‌شوند؛ زیرا در ساخت خودرو برای ساخت محصول نهایی به قدرت، کارایی، عملکرد و حمل آسان توجه می‌شود که این موارد از خصوصیات استیل و دلیل روآوردن به این ماده است. به لطف استفاده از استیل، وزن کامیون‌ها کاهش پیدا کرده ‌است که در نتیجه می‌توانند کالا‌های بیشتری را به همان میزان حمل کنند.

ساخت قطعات داخلی خودرو به دلیل وزن کم استیل

استیل یکی از انواع فولادضدزنگ است که به دلیل داشتن وزن کم و در عین حال قوی و مقاوم مشهور شده است. این ویژگی‌ها استفاده از آن را برای ساخت قسمت‌های مختلف خودرو مانند مخزن سوخت، شاسی و حتی سپر‌ایده‌آل می‌کند. میله‌های چرخ، ترمز‌ها، سیستم‌های تعلیق، دیسک‌های ترمز و صفحه‌های کلاج، همچنین اجزای کوچک مانند لوله‌ها، فنر‌ها، گیره‌ها و قطعات‌ریزی که بخش‌های مختلف را به هم متصل می‌کند نیز از استیل ساخته می‌شوند.

ساخت بدنه‌ اصلی خودرو به دلیل انعطاف پذیری استیل

یکی دیگر از ویژگی‌های استیل، شکل‌پذیری آن است که کمک می‌کند تا بتوان بدنه خودرو را به راحتی در شکل و فریم موردنظر بسازیم. در نهایت این بدنه، یک قاب قوی و سبک‌تر است که از استحکامی مشابه سایر فلز‌ها برخوردار است.

امروزه ظاهر و جذابیت بصری خودرو از ویژگی‌های بسیار مهم آن است که جلوه بصری استیل اغلب در مقایسه با سایر آلیاژ‌ها و فولاد‌ها متفاوت است و این به دلیل فرم‌پذیری و صیقلی‌تر بودن آن است که می‌تواند ظاهر خودرو را بهتر کند تا محصولی عالی و بادوام به مشتری ارائه شود. میزان سختی و مقاومت بالای آن نشان داده است که می‌تواند نیروی بیشتری نسبت به بقیه فولاد‌ها جذب کند و این ویژگی باعث بهبود بخشیدن فوق‌العاده زیاد ایمنی سرنشینان داخل خودرو می‌شود.

ساخت اگزوز و سیستم ‌های تخلیه به دلیل مقاومت بالای استیل در‌برابر خوردگی

اگزوز استیل

وسایل‌نقلیه بایستی به‌گونه‌ای طراحی شوند که دربرابر جاده‌های خاکی، چاله‌ها وگودال‌ها مقاوم باشند؛ زیرا همه این‌ها جزء جدانشدنی در جاده‌ها و مسیر‌های رفت‌وآمد هستند. استیل یکی از فولاد‌های ضدزنگ و بادوام است که دربرابر خوردگی و خش بسیار مقاوم است و آن را به یکی از بهترین مواد برای قطعات خودرو مانند اگزوز تبدیل می‌کند. درحال حاضر، استیل تقریباً ۵۰درصد در ساخت سیستم اگزوز سهم دارد.

علاوه‌بر سیستم اگزوز، قسمت‌های دیگری که در معرض خراشیدگی و خوردگی قرار دارند مانند قسمت زیر خودرو و قالپاق‌ها نیز از استیل ساخته می‌شود. این محصول به دلیل مقاومت زیادی که در برابر خوردگی دارد، در هزینه‌های مونتاژ، حمل و نقل و فونداسیون و… نیز صرفه‌جویی می‌کند.

ساخت سیستم‌ های ترمال به دلیل مقاومت بالای استیل دربرابر دما و فشار

به دلیل مقاومت حرارتی بالای استیل در ساخت سیستم‌های ترمال مانند قطعات کولر‌ها، مبدل‌های حرارتی و لوله‌ها در ماشین‌ها از این فلز استفاده می‌شود؛ زیرا در برابر دما و فشار بالا بسیار مقاوم است. این آلیاژ مقاومت بسیار خوبی در برابر انواع خوردگی فلزات و به خصوص مواد اسیدی و نمکی و همچنین ترک خوردگی دارد.

ساخت سیستم سوخت ‌رسانی و کاتالیست به دلیل مقاومت استیل دربرابر گازها

سیستم سوخت رسان و استیل

کاتالیست قطعه‌ای است که در تعامل با اگزوز ماشین، برای کاهش آلایندگی و بهترشدن مصرف سوخت و از همه مهم‌تر مسائل زیست محیطی نصب می‌شود. یکی دیگر از ویژگی‌هایی که باعث شده تا از فلزاستیل در فرآیند تبدیل سوخت به انرژی خودرو و کاتالیزور‌ها استفاده شود، مقاومت بالای آن دربرابر دما‌های بالا و گاز‌های خورنده است.

سخن پایانی

صنعت خودروسازی برای ساخت محصول نهایی خود یعنی ماشین، به فلزاستیل و ورقه‌های استیل کاملاً وابسته است؛ زیرا با داشتن ویژگی‌های کاربردی اعم از سبک بودن، انعطاف‌پذیری، مقاومت دربرابر فشار، خوردگی، گاز‌های خورنده و دما می‌توان اجزای مختلفی از بدنه ماشین تا قطعات داخلی خودرو را با آن ساخت. استیل تنها ماده با قابلیت بازیافت ۱۰۰درصدی عملکرد زیست محیطی بیشتری در طول چرخه عمر خود در مقایسه با آلومینیوم و فیبرکربن دارد که در خودروسازی از اهمیت زیادی برخوردار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *